Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Frakta visitkort inom Sverige - snabbt och billigt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-21, 13:40 #11
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
Mycket flitig postare
totoos avatar

Okej, men det är bara en gång om dagen som paketen börjar röra på sig?
Det innebär att man tjänar i regel inget på att stressa för att få iväg paketen en halv dag tidigare (förutsatt att man oavsett vilket kommer in innan 16.00/när-de-nu-åker).
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 13:51 #12
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Medlem

Den tiden de har som sissta inlämningstid gäller, lämnar du in tidigare så ligger det och väntar tills bilen kommer och hämtar det.

Jag skulle rekommendera företagspaket. Det ska inte vara några problem, men se till att folk finns på plats hos mottagaren när det ska köras ut, annars tas det tillbaka in igen och så kommer det ut en avi dagen efter.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 16:23 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Som andra har sagt så har varje inlämningsställe egna tider för sista inlämning.

Om det här är en engångsföreteelse så kommer din försändelse säkert att komma fram. Men bygg inte en affärsidé eller verksamhet på endast snabba leveranser. Oavsett vilket fraktsätt och fraktbolag du väljer så kommer mellan 5 och 10 % av dina försändelser att bli minst en dag försenade. Som Marcin sade så räcker det med att en person i hela kedjan inte sköter sitt jobb för att en försändelse ska bli försenad. Även om alla gör sitt jobb så kan en postbil få punktering eller fastna i en omöjlig kö på motorvägen.

Ett hett tips om du kommer att skicka mycket paket är annars att alltid vara trevlig mot tanterna som jobbar på ditt inlämningsställe och på uppsamlingscentralerna (ja, det är nästan alltid tanter ). Postbilen har flera gånger stått och väntat på postcentralen då mitt företag varit över en timme sena. Att stå på bra fot med postpersonalen är en bättre garanti än alla extratjänster såsom express och rek om man vill vara helt säker på att inga försändelser blir kvar en dag extra på någon uppsamlingscentral.

Jag avskyr Posten som företag, men jag gillar postpersonalen (det är ingen paradox om man vet hur Posten fungerar).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 16:28 #14
Medlem

Medlem

Vi brukar uteslutande skicka med UPS, men då skickar vi mestadels utomlands.

Vi har mycket bra relation till UPS-chaffisen, vilket är att rekommendera oavsett fraktbolag. Vid ett flertal tillfällen har chaffisen väntat ett par timmar på att få med vårt sissta paket, och flera gånger också själv hjälpt till att packa grejerna. En liten "muta" lite då och då hjälper till...
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 17:20 #15
totoos avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
totoos avatar

Tack ska ni ha allihop. Det är något i stil med en engångsgrej det här. En kund ville ha massor av visitkort och musmattor med suspekta egenskaper och det skulle gå fort som ögat inför en mässa. Men jag hörde med alla mina leverantörer och alla sa att det var lugnt. Fast nu är en av dem seg ändå, och det är där oron växer lite.

Som tur är så skickar jag väldigt sällan och normalt får det gärna ta en vecka innan skiten kommer fram, så detta är ingen vanlig sits.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017