| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Se http://www.posten.se/c/ti_postorder_...rder_kundretur
Är det företaget eller privatpersonen som betalar det? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Eftersom ingen annan verkar ha ett bättre svar så delger jag min erfarenhet.
Vi har hittills aldrig behövt betala något för outhämtade postförskott som returneras. Men enligt postens regler ska man ju det, så man kan aldrig vara säker på att det fortsätter vara så. Edit: Men däremot finns det ju idioter som jobbar hos postombuden som hakar upp sig på att VI ska betala postförskottet. Alltså den summa vi själv angett. Men om de inte ger med sig så får de behålla paketet tills någon av deras kollegor som har indianer i kanoten kommer och förklarar. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Citat:
Haha! Jo, om vi skickar med postförskott så att kunden ska betala exv 500kr när han/hon hämtar ut paketet så vill vi ju själva inte behöva betala 500kr för att hämta ut det när det kommer i retur. Men en del mindre begåvade individer hos postombuden förstår inte detta och vägrar lämna ut paketet om vi inte betalar.Således säger vi "ok, behåll det då och fråga en kollega, så tar vi med det nästa gång vi kommer istället". Den smartare kollegan förstår hur det ligger till och förklarar detta för den mindre smarta kollegan. (Osmart=inga indianer i kanoten, alltså HAR man indianer i kanoten om man är lite smartare) Tydligt nu?
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|