Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lyckas på nätet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-19, 11:12 #11
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar

Reg.datum: Aug 2006
Något jag läst någonstans om entreprenörskap är att man får aldrig det där perfekta läget att genomföra en idé man har.
Om du någongång har en idé som du tror kommer bli grym, så kommer du säkerligen inte ha pengar just då. Och när du väl har pengar, så kommer du inte på någon affärsidé Det gäller alltså att satsa även om inte allt klaffar. För att vinna måste man alltså våga riskera, annars hade varenda människa varit miljonärer!
Din idé verkar kunna fungera. Lycka till med allt!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-19, 11:52 #12
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2006
Flitig postare
Simonees avatar

Jo, en sak har man lärt sig och det är att man ska börja tidigt. T.ex så vill de flesta skapa en tradera kopia när tradera och tio andra liknande tjänster redan finns på marknaden, ska man lyckas med något så ska man försöka vara någrlunda unik med sin ide.
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-19, 12:02 #13
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by Simonee@Apr 19 2008, 09:52
Tack för alla råd, men om jag kanske skriver vad jag är ute efter så kanske det är lättare att hjälpa mig

Jag lever i ett land (Syrien) där utvecklingen går fort just nu, men ligger fortfarande på den nivå som Sverige va 1997 när det gäller användning av internet. Jag vill utnyttja detta med att bygga någon litet nu som med tiden kan bli något så att säga, jag har diskuterat detta med några och de råder mig om att starta en annonsportal. Men en annonsportal som ska vara användarvänlig och anpassad efter användarna i detta land kostar runt 25- 40 000 SEK och det är bara kostnaden för portalen, ett sådant projekt kräver ju så klart en hel del resurser och kapital.

Vad jag kan se är att det endast finns ett par portaler där de är kopplade till sin egen tidning t.ex som gulatidningen och dom används knappast, så jag ser en chans för att göra något intressant här....men vet inte om det är värt att "chansa" med så mycket pengar.
Gör en portal i sverige, sedan när du tycker den är 100% klar efter att vara lanserad i sverige några månader, släpper du den i syrien.

Då har du samtidigt fått lite inkomst för ditt arbete här i sverige, och att sedan nylansera den kostar inget i stortsett då.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-19, 12:11 #14
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sasserdude
Citat:
Ursprungligen postat av Simonee
Tack för alla råd, men om jag kanske skriver vad jag är ute efter så kanske det är lättare att hjälpa mig

Jag lever i ett land (Syrien) där utvecklingen går fort just nu, men ligger fortfarande på den nivå som Sverige va 1997 när det gäller användning av internet. Jag vill utnyttja detta med att bygga någon litet nu som med tiden kan bli något så att säga, jag har diskuterat detta med några och de råder mig om att starta en annonsportal. Men en annonsportal som ska vara användarvänlig och anpassad efter användarna i detta land kostar runt 25- 40 000 SEK och det är bara kostnaden för portalen, ett sådant projekt kräver ju så klart en hel del resurser och kapital.

Vad jag kan se är att det endast finns ett par portaler där de är kopplade till sin egen tidning t.ex som gulatidningen och dom används knappast, så jag ser en chans för att göra något intressant här....men vet inte om det är värt att "chansa" med så mycket pengar.
Gör en portal i sverige, sedan när du tycker den är 100% klar efter att vara lanserad i sverige några månader, släpper du den i syrien.

Då har du samtidigt fått lite inkomst för ditt arbete här i sverige, och att sedan nylansera den kostar inget i stortsett då.
Nja, är inte så sugen att lansera en portal i Sverige. Finns det inte redan ett par tusen?
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-19, 12:30 #15
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Du är i ett guldläge. Internanvändningen är på väg upp, fler och fler tillbringar mer tid på nätet. Förhoppningsvis, men inte säkert, kommer även internet att få en större andelen av annonskakan. Pengarna kommer därifrån, och från tjänster som folk kan abbonnerna på via enkla betalsystem, SMS borde fungera bra.
I princip vad som helst kommer att fungera, men vill du ligga i riktig framkant måste du räkna med skalbarhet och tjänster där du själv inte behöver stå för allt innehållet.
Bygg syriens affiliatenätverk, bloggportal, ungdomsforum och annonsportal till att börja med. Låter mycket, men med det så kommer du att få en central position på marknaden. Jobba gärna nära men inte under befintliga annonsbyråer och PR-byråer, så kan du få lite hjälp av deras kontakter.
Marknadsföring av dina tjänster är det viktiga. Sitt inte och vänta på at folk ska komma. Du ska vara först och störst och när du ger det intrycket så kommer folk.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017