FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Obs: detta inlägg är väldigt off topic!
Måste bara säga att som Sundsvallsbo och tillfällig Oslobo måste jag säga att Sthlm är en väldigt obehaglig tillvaro. Kom precis hit med bussen 06.20 och det kryllar av en massa skumt folk som verkar ha väldigt brått överallt. Varför är alla Sthlmare så stressade, någon som har ett bra svar på detta? ![]() Om någon snäll och icke-stressad Sthlmare läser detta 07.00 på en lördagmorgon får ni gärna komma till tågstationen så bjuder jag på en 7/11-kaffe ![]() P.S. WTF, en duva försöker ta min kaffemugg! Vart är jag?! :P (ja, jag är trött och flamsig...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Välkommen till stockholm
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Akta dig för 08 duvorna... dem är inte som andra duvor
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
i bergsjön finns det en ny art.
Muckarduva! Och du verkar va lika flummig som jag är när jag sitter på en tågstation/flygplats tidigt på morran ![]() Skynda dig därifrån bara.. stockholmare smittar av sig :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() "Welcome to the capital of Scandinavia" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Som jag brukar säga, en gånghastighet på 25km/h förlänger livet. Åtminstonde möjligheten att fylla det med bra innehåll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är också ny här i Stockholm. Bott här i två veckor nu för jag fått jobb. Jämfört med Göteborg som jag är uppväxt i så är det bra mycket högre tempo här.
Men det funkar bra, bara å springa på och akta sig för cykelracet som dom har här varje morgon ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
:P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, själv från Stockholm men flickvännen bor i Göteborg - vilken skillnad det är på dessa två städer. Min analys är denna: Stockholm är en liten storstad, Göteborg är en stor småstad. Där ligger skillnaden!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Blir alltid en chock för "systemet" när jag besöker Stockholm
![]() ![]() ![]() Våra duvor är mer slöa och väntar på att gamla tanter och gubbar som dem kan utnyttja..medans Stockholms-duvor är mer "Get food or die trying, 200km/h på gågator och no regrets". Tror ni förstår vad jag menar ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|