FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En kul och intressant idé, som jag inte sett i Sverige ännu.
Hur vore det om man fick "skinna" wn.se under en veckas tid? Låt säga att man har en eller flera tjänster rullandes och önskar marknadsföra sitt affiliate program (inte via tradedoubler, egenutvecklat) på ett effektivt sätt - till andra svenska/nordiska webmasters. Wn.se skulle kunna vara ett passande forum för denna typ av marknadsföringsmetod. Ponera att programmet heter Cash Money Bling för skojs skull. Då skulle hela forumet påminna om CMBs affiliate-sida, en liten reklambanner skulle dyka upp i var tredje inlägg osv osv. Toppen på sidan skulle bestå av CMBs logo + slogan + erbjudande i kort, på något sätt integrerat med wns befintliga logo. Ni förstår nog vad jag menar. Skulle medlemmar hata detta eller stå ut en vecka eftersom wn.se trots det är ett bra forum med duktiga människor? Content is king? Chansen att tjäna stora pengar väger tyngre än utseendet på ett forum? Gapa på. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
WN är inte ett forum ägaren vill tjäna pengar på, det tror jag han bevisat gång efter gång när han låter massa företag exponera sig gratis eller för en struntsumma, hela iden är att den som tillför någon skall få tillbaks, gratis eller billigt.
WN
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För mig som besökare/användare av forumet så skulle det vara något väldigt negativt.
Att hela tiden ha en massa reklam kring sig och dessutom en layout som förändrades från vecka till vecka skulle nog göra att man sökte sig till ett "renare" forum. Upplever själv att vi som "professionella webbmasters" är mer kritiska till reklam i vår omgivning i allmänhet än den "genomsnittlige surfaren" om det passerar en viss smärtgräns. Forum som t.ex. WN bör nog inte experimentera alltför mycket med den typen av idéer eftersom det är just besökarna som utgör själva sajten. Utöver besökarna finns det ju inte så mycket mer och börjar sajten förlora besökare, till ett konkurrerande forum som rent tekniskt skulle kunna fungera minst lika bra och samtidigt skulle vara mycket "renare", mer lätt-laddat, så har man ju som forumägare tappat ganska mycket. Vad finns det för positivt med en sådan idé för oss "vanliga" besökare av forumet?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men tanken och konceptet återstår att diskutera, det finns väl andra forum än wn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. Forumet och innehållet (inläggen) är ju detsamma som förut, samma medlemmar skriver inlägg. Du som vanlig besökare får kanske inte så mycket av detta, förutom nys om nya coola tjänster? ![]() Nu vill tydligen inte wn tjäna pengar, men idéen och upplägget är dock fortfarande aktuellt på andra forum (gissar jag). Tog mest med wn i diskussionen för att röra om i grytan lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men visst, är kanske en idé som funkar för ett forum som behöver pengar och inte har sådan känslig målgrupp.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jodå idén är bra - en reklamyta som ett företag kan skriva lite vad dom vill i.. lite text etc... varför inte - låta ett företag få den exponeringen i nån vecka i taget...
det är också ett sätt för de med nya idéer att exponera sig lite - till ett lågt pris |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skulle inte göra WN bättre på något sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() *deckarmusik* du du du dumm... :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag pratar om $$$ för inblandade parter. Konceptet fungerar med galans i USA (inom en viss bransch), men Sverige/Europa skiljer sig lite från våra grannar i väst. Det är därför jag frågar vad svenska webmasters/surfare skulle tycka om något som detta. Utan tvekan tror jag man skulle göra sitt partnerprogram rätt etablerat och känt på dessa två veckor (förutsatt att man faktiskt erbjuder något vettigt - men det är en förutsättning). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|