FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ska köra Joomla (hemsidan ligger på Bilbomedia och enligt dom har de flera som kör Joomla hos dom).
Men jag får förljande meddelanden vid installationen: Display Errors: på Register Globals: på Output Buffering: på Samtliga av dessa ska vara av. Jag har letat information hur man ändrar men får det inte att funka eller så är jag bara ovanligt trög när det kommer till sånt här. Nån som har tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
php_flag display_errors off php_flag register_globals off php_value output_buffering 0 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Så... jag vet inte vad mer som ska stå med i en sån fil. Hur ska hela koden se ut, är det bara att ta ett txt dokument och skriva dessa parametrar och spara om den, eller ska det till nån mer kod i ett sådant dokment. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Skapa en fil som heter .htaccess (går bra med Anteckningar) och skriv bara in vad Emil skrivit i filen.
Den ska sparas i samma mapp som Joomla, om jag inte har helt fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Står det när jag lägger in .htaccess filen i roten på joomla, alltså mappen där jomla är installerad på servern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Testade att lägga in kodsnutten på mitt webbhotell, och där fick jag inte något felmeddelande. Har dock inte möjlighet att testa om kodsnutten fungerar, men den ger mig iaf inga felmeddelanden. Kanske har webbhotellet stängt av funktionen att använda egna .htaccess filer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får inga svar från dom.
I värsta fall byter jag hotell helt enkelt. Men skulle helst se att det funkade. Hur funkar det med en php.ini fil? Är det krångligare? Jag använder htacess fil när jag lösenordskyddar några mappar jag har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack iaf...
ja i värsta fall får jag byta webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nån som kan förklara hur jag enkelt gör en php.ini. Jag har kollat massor om det där, men jag är ändå osäker på om jag gör rätt (det jag provat funkar hur som helst inte)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|