FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mycket frågor från mig nu på sista tiden, flåt!
Undrar vad ni tror om det framtida värdet på LLL.se? LLL.com går för sjuka summor just nu tycker jag. Några svenska försäljningar som gjort på senaste tiden och kan ge en indikation? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
dna.se - 12750€
Rik.se - 3500€ Moi.se - 1060€ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att visa att det inte går att prisbestämma LLL.se på samma sätt som LL.se (pga att det finns fullständiga svenska ord inom premiumkategorier) så kan man även titta på följande försäljningar sedan tidigare:
hus.se - 45000 EUR sms.se - 13500 EUR job.se - 2725 EUR het.se - 525 EUR amc.se - 950 EUR
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu frågade han om framtida värdet för LLL.se och inte vad de är värda i dagsläget.
Värdet på LLL.se kommer förmodligen att öka. Men de kommer aldrig att komma i närheten av .com-adresserna. Lite förenklat så kan man säga att .com-adresser har en målgrupp på sex miljarder människor, medan .se bara har nio miljoner. Domäner är lite som fastigheter och aktier. På längre sikt så kommer de nästan alltid att öka i värde. Men Internet har redan mognat i Sverige. De största värdeökningarna har vi alltså redan bakom oss (gissar jag på). Jag skulle även gissa på att domäner är konjunkturkänsliga. Nu när det har varit högkonjunktur en längre tid så har företagen fickorna fulla med pengar och det trissar upp priserna. Det ska bli spännande att se vad som händer när lågkonjunkturen väl slår till och företagen måste börja hålla hårdare i slantarna. I samband med att konkurserna kommer att bli flera så kanske det även blir köpläge när konkursboen säljer ut sina tillgångar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och vad tror vi då om det framtida värdet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om konjunkturen sviker får vi nog se en kortsiktig nedgång medan det bör bli en uppgång på längre sikt
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror att denna positiva utveckling kommer hålla i sig i många år till, men förr eller senare kommer självklart en nedgång. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|