FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förden som vill se det igen så...
I Uppdrag granskning onsdag kl 20.00, SVT1 Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Aaa..
Min favorit att höra om efter Microsoft ![]() Ska bli intressant, helt sjukt att de kan fortsätta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Då var tvkvällen uppbokad... Var intressant förra gången, blir nog det den här gången också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant reportage som nu kom med mindre smickrande bedrifter av grundarna till företagen. Ni som brukar försvara Yreg etc., vilka kommentarer har ni idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
folk har försvarat yreg?
är la skit samma om några inte är nöjda när så extremt många är VÄLDIGT missnöjda.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
haha, sköna dom är, klart dom inte lägger ner företaget, men synd att de fortsätter med exakt samma metoder. Kul också med stavfel i domännamnet på pappret om faktura, 20:21 in i inslaget kan man läsa hur view stavats wiew, med ett domän som för övrigt är ledigt, om någon är sugen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har suttit och kikat på inslaget och Comitnet-tjafset är ju en sak som väl alla vid det här laget vet vad jag tycker om, men det jag blir lite förundrad över Kicknicks avtal.
Ett bindande avtal skrivs ju mellan två parter och har därför vissa förutsättningar som exempelvis en fungerande hemsida, tillhörande domännamn och drift osv (detta gissar jag mig till att är Kicknicks motprestation). Men min undran är om det bara är att lyfta ur ett kundavtal ur bolaget och låta annan part ta över? Jag menar avtalet är ju slutet mellan två orgnummer - hur kan det då vara giltligt om en av parterna inte fullföljer avtalet eller säljer avtalet till annan part. Kunden har ju inte slutit avtal med den som påstår sig ha köpt eller övertagit avtalet..eller har jag fel? Jag försöker komma på vad det var för löpande abbonemang som jag hade vars säljande bolag blev uppköpt - mitt avtal annulerades då - enligt den säljaren ett "måste" och jag "erbjöds" bli kund enligt de nya förhållanden som då rådde och jag tjänade till slut ca 15% på denna förändring. Det är möjligt att jag bara är trött, men jag kopplar inte det här..och blev därför lite ställd när snubben från Ekobrott och Företagarnas jurist påstod att det inte fanns något att göra.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är mycket vanligt att den starka parten i den här typen av avtal förbehåller sig rätten att överlåta samtliga sina rättigheter och skyldigheter i avtalet till annan part. Står säkert något dyligt i det finstilta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är hundratals debatter och inlägg om Cominet/Yreg/yada yada, men är det egentligen något som man kan fälla dem på?
Något juriskt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|