FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag funderar lite på att göra lite färdiga templates som man kan ladda ner och sätta igång en ny hemsida med, men jag undrar lite vart jag ska börja när det gäller inriktning (bilar, djur, sport osv) och ungefär vart smärtgränsen kan ligga för enkla (och lite mer avancerade) templates?
På templatemonster till exempel ligger dom omkring 500:- vilket inte låter helt fel i mina ögon, men som sagt...jag har dålig koll på templates eftersom jag gör mina egna kreationer, så ge gärna förslag på lämpliga priser. Som referens på kvaliten på hur mina kreationer brukar se ut kan jag ge lite saker som jag gjort tidigare:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skulle begränsa antalet templates, tiex: max 12st, då blir värdet högre. Inte hur många som helst.........det finns det gott om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Släppt också några enklare templates gratis för att skapa intresse för dina produkter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ponting: Kanske dela upp i tre kategorier? Gratis, standard och exklusiva?
Gratis kan laddas ner hur många gånger som helst och kostar ingenting, Standard kostar 500:- och kan laddas ner hur många gånger som helst och exklusiva kostar lite mer, men är begränsade till x antal nedladdningar? Antalet blir begränsat till hur mycket tid jag har och hur populärt det blir med templates gissar jag ![]() htiawe: Självklart blir det ett antal gratisvarianter också ![]() Är det någonting man ska tänka på när det gäller vad som ska vara med i ett template paket? Jag vet att det är ganska vanligt med att man får templaten i .psd format och självfallet HTML/CSS, men kan man göra det enklare för folk genom att paketera med tex loggan i en separat .psd fil eller något sånt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Loggor, headers och liknande bör skickas med som PSD eller PNG så att folk lätt kan editera själva.
Tycker inte du ska ha någon gräns på hur många gånger man får ladda ner den, sätt istället ett högre pris och kanske bättre support för att motivera ytterliggare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sätt ett högre pris som låser nedladdningen, så kan den som vill vara unik vara det om han eller hon betalar för det...
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
htiawe: Allt som kan ändras i bildform bör komma med som psd och/ kanske "blanka" bilder så man kan lägga till text själv i valfritt grafikprogram, det var min tanke också. Frågan är bara om man som kund har någon nytta av själva layouten i psd format och om man ska lägga till den också eller om man riskerar att någon utnyttjar för att vara olydig och sälja som sina egna templates med mindre ändringar?
Högre pris och bättre support antar jag du syftade på förslaget med exklusiva? vad är rimlig prissättning och vilken typ av support kan man erbjuda som kan locka? Xamda: Du menar lite som templatemonster med flera har där man kan köpa layouten som unik och därmed ta bort templaten från försäljning helt? Jag uppskattar verkligen all hjälp ni erbjuder, så tusen tack för att ni tar er tid att ge era synpunkter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
PSD för layouten tycker jag inte behövs. Om den då inte är en helt exklusiv template då tror jag nog kunden hade uppskattat en PSD-fil på hela layouten.
Priset på de mer exklusiva är ju lite svår att bestämma då jag tycker det beror på hur många som ska få ladda ner(köpa) dem eller hur "exklusiva" de är. Men ett pris på 2000-5000kr på en exklusiv template som har en gräns på ~10st. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, så menar jag Mortekai. Om man då är beredd att köpa den så får du i vilket fall in samma peng som du skulle fått från X antal köp. Fördelen är att man kan få vara ensam om en design. Jag tycker det upplägget är bra.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Xamda: Jag håller med om att det är en bra funktion, jag ska kika på den.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|