FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Skall man ha många tjänster, bra service och låga priser är det USA som gäller. Undvik dock dom som lockar med "Unlimited space/bandwidth".
Körde med amerikanska webbhotell i slutet på 90-talet, då var de svenska hemskt dyra och bara riktade till företag. Ett webbhotell som jag var kund hos ringde t.om. upp mig lite då och då och undrade om jag hade något problem som de kunde hjälpa till med och om jag var nöjd som kund. Det är bra service det, även om jag mest tyckte det var besvärligt då jag var (och är) kass på att tala engelska... :lol: Problemet med amerikanska är givetvis avståndet. Om man har en svensk hemsida riktad till svenskar är det rätt dumt att dirigera om trafiken ända till USA... De svenska börjar dessutom bli bättre och bättre. Binero har t.ex. både cron och shell och flera domäner på samma konto. Helt otroligt för att vara svenskt webbhotell... Tyvärr verkar supporten sådär (se annan sträng), hoppas dock på att det fixar till sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har bara behövt support på Binero en gång hittills men tyckte det gick relativt snabbt.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Sverige är en annan marknad, priserna måste vara anpassade till våra omständigheter för att det ska funka. Det jobbiga är när vissa, oftast större, företag dumpar sina priser och tvingar de andra att följa efter. Då blir kvalitén snabbt lidande och vi kunder biter sönder naglarna i stressen över att se webbhotell efter webhotell gå under.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det praxis att man blivit van med att ha 24/7 inhyrd utländsk outsourcad support från webbhotell firman?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Loopia tillåter t.ex. flera domäner men har varken cron eller ssh. Space2u har cron och ssh, men flera domäner kostar extra. Osv... Lite ytterligare saker som vore kul: - Microsoft Exchange istället för vanlig IMAP/POP (Nu är jag kund hos två olika leverantörer, en för epost och en för webb, vore bra om allt fanns på samma ställe. Dessutom betalar jag ju ändå för epost hos webbhotellet, epost jag inte använder...) - Anslutning via WebDav. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|