FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Säljer mitt påbörjade projekt - en webbplats för köp och sälj av idéer.
Själva idén med en sådan sida tyckte jag var unik och revolutionerande. Jag började programmera och designa Youdoideas.com i början av 2007, inspirationen kom bland annat från Istockphoto. Vad som fungerar i dagsläget är - Registrera - Inloggning - Medlemssidor med statistik o.s.v. - Egna presentationssidor som kan redigeras med WYSIWYG - Lägga in idéer och skapa kategorier - Söka bland idéer, både textsökning och sökning bland taggar - Bekräftelser på godkända idéer och kopior på köpta idéer skickas till e-post - Automatisk koppling till PayPal, dvs fylla på kontot automatiskt med PayPal/Kreditkort - Halvfärdigt administrationsgränsnitt där man kan godkänna/ta bort idéer/kategorier, göra utbetalningar och se statistik - Automatiskt skapas ett PDF-dokument med den köpta idétexten och en Youdoideas-vattenstämpel som man kan ladda ner Det som säljs är - Webbsidan kodad i PHP och MySQL-databasen med 45 idéer - Domännamnet youdoideas.com Någon aktivitet har det aldrig blivit och därmed har webbsidan inte haft några inkomster eller återkommande besökare. Jag provade att annonsera på AdWords bara ett par dagar, vilket gav några nya medlemmar och några inlagda idéer. Jag har vare sig tid eller intresse att fortsätta jobba med siten. Vill ni prova köpa idéer, kontakta mig med erat login, så kan jag fylla på erat konto med pengar. Bud och frågor tas emot i tråden eller PM. Förbehåller mig rätten att vid alla situationer avbryta försäljningen. Innehar F-skatt. Slutdatum för auktionen meddelar jag lite senare. Utropspriset är 500 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
den självklara frågan är väl: varför sälja nånting som iaf ser färdigt ut?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Allt är inte helt färdigt. Några små buggar och funktioner som är under utveckling.
Men du har rätt i att grunden fungerar. Vu har heller inte definerat någon målgrupp, vilket gör att jag inte riktigt vet hur man ska marknadsföra tjänsten. Som jag har skrivit så har jag inte tid eller intresse att driva denna sida vidare. Dessutom vet jag inte riktigt hur ett sådant projekt ska marknadsföras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det för buggar? Några som är svåra att fixa till? Kommer ni att göra klart admingränssnittet eller några andra ytterligare funktioner innan försäljning?
Idén är intressant, dock tycker jag domänvalet och namnet på tjänsten är ganska uselt....
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon garanti för att idéerna som läggs upp på youdoideas inte distrubuteras av andra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hade jag just inte slängt mig in i 3 nya projekt denna veckan hade jag köpt det och gjort något med det.
Jag tycker idén och namnet är bra. Jag har många gånger fått bra betalt för att vara idéspruta åt sådana jag jobbat med förr. En del behöver andras ideer och förverkligar dom.. en del sprudlar av ideer som är bra men kan inte göra dom till en färdig produkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är sant, men måste man se till att man själv har patent på idéen eller är det något man får via sidan på något sätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Domännamnet och namnet går alltid att byta, då det ej är inarbetat. Domänen har dock PR2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Om jag glömt att nämna det, så är det små idéer det handlar om, som säljaren kan välja att sälja flera eller en gång när han lägger in sin idé. Och nej, inga patenteringar eller så. Har man sett en intressant reklamkampanj, så kan man lägga in en beskrivning och få betalt av företag som är ute efter smarta marknadsföringstips. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|