FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har ett Adwordskonto sedan några år tillbaka men aldrig varit med om nåt liknande.
Mitt konto är inställt på förskottsbetalning, och tidigare betalade jag via banken. Ändrade nu för någon månad sedan till kort, då pengarna kommer in på direkten. Allt var bra med de första 2 betalningarna. Men sedan hände nåt konstigt. Betalade in 1000 kr den 20 och betalningen blev mottagen enligt deras info. Men idag har jag inga pengar på mitt konto och där står det betalning återbetald 1000 kr? Jag har int ebegärt nån återbetalning? Va är det som har hänt tro? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Lånar tråden lite.
Adwords skulle göra en återbetalning på 100 kr till mig, då de felaktigt automatiskt drog den summan från mitt kort. Nu ser jag att de gjort 2 överföringar - en på 100,00 kr och en på 99,99 kr (samma datum). Undrar vad jag ska göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kontakta dom och fråga, så slipper du problem.
Är det felaktigt ska du inte tro att du får behålla pengarna |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
de lär dra av det från ditt konto bara
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Loggade in på det avslutade kontot också, där syns bara
"Betalning återbetalad -100,00". Har kontaktat dem nu, oroa dig inte) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Nu har det löst sig, datumet råkade vara samma för två olika betalningar från AdWords.
P.g.a. avrundning av VAT blev summan 99.99 istället för 100.00, därför var det konstigt. Kollade fel i AdWords. AdWords-kontot är ändå en olöst gåta för mig. Funds remaining in your account (längst upp på kontoöversikten) stämmer inte med Balance remaining as of today (längst ner på kontoöversikten) Edit: Läste nu att "Funds remaining" är mer uppdaterat. Att "Adjustment - Click Quality" är oftast någon krona per månad, men en gång ca 150 kr är också ett frågetecken. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|