Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bra "grund" för fotoklubb

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-18, 22:42 #1
nygrent nygrent är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
nygrent nygrent är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Hej alla!
Är webmaster i en fotoförening som kör PHP-fusion som hemsida, har varit klockrent då det är simpelt att installera och användarna kan ladda upp egna bilder
Men det känns lite begränsat ändå, bildgalleriet fungerar inte som det ska, jag som admin måste godkänna bilderna ( de mods som finns är inte helt hundra) och andra småbuggar.
Någon som har något bra förslag på en annan grund som man kan använda för att göra en fotosida?
Vi hade coppermine som fristående gallerivisning, men då blev det så mycket login då vi även ville ha ett forum

Tack på förhand
/ Theodor Nygren webmaster www.megapixl.se
nygrent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-19, 15:42 #2
Pixelstorms avatar
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
Pixelstorms avatar

Reg.datum: Jan 2006
Undrar samma sak, ska dra igång ett fotocommunity (ursäkta trådkapningen nygrent ) och letar precis som nygrent efter en bra plattform att köra på. h34r:

Min idé är att köra ett bra cms som grund och sen på något sätt "brygga det" med ett bra gallerisystem.

Det jag provat i cms-väg är:
- Drupal, verkade sjukt lovande i början men jag gav upp då jag inte fick till allt som jag ville, ska eventuellt försöka mig på det igen lite senare.

- Modx. Verkade också jävligt lovande men samma hände där, fick inte till alla inställningar som jag ville ha dom.

I galleriväg har jag testat:
- Gallery2, men kom fram till att det är way mer avancerat än jag behöver. Ska dock ge det en chans till.
- Coppermine. Allmänt känt att det är rätt kasst ur säkerhetssynpunkt men jag ville ändå prova och so far ser det jävligt bra ut.

Det jag är lite inne på nu är att använda Joomla 1.5 som bas och brygga det med antingen Gallery2 eller Coppermine (dessa är ändå de två bästa alternativen jag provat som uppfyller mina krav och är dessutom gratis). Jag vill ha allting samlat på ett ställe och inte, precis som nygrent menade, ha flera olika login.

Finns det några andra system eller upplägg? Känns som att jag kört fast. Det upplägg jag är ute efter, för de som undrar, är ungefär som Onexposure: http://www.onexposure.net

Kommersiella lösningar är inte intressanta för min del.
Återigen, ursäkta "trådkapningen". Kanske du ändå fick lite idéer nygrent!
Pixelstorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017