FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej.
Är det någon som vet om det finns någon bra tjänst där man kan räkna ut, bland flera olika försäkringsbolag, (ungefär) vad en bilförsäkring skulle kosta? Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Insplanet har en, pricerunner en och compricer en.
Problemet med dessa tjänster är 1: att de inte är direkt jämförbara. Vissa skillnader i konstruktion och val gör att det blir olika. 2: att det är ett väldigt begränsat ubud av försäkringsbolag, eftersom dessa tjänster endast redovisar bolag som betalar för att vara med, eller redovisar ickebetalande bolag mindre detaljrikt än andra. Till skillnad från seriösa jämförelsetjänster, som tar med även ickebetalande bolag och redovisar alla på samma villkor. 3: Servicenivån finns inte med som argument. Billigare bolag kan - men måste inte ha - sämre service än andra. 4: Mängdrabatter, medlemserbjudanden osv tillkommer och finns inte alltid med i jämförelsen. Min personliga rekommendation av dessa är Insplanet, som jag själv använt mig av för att hitta hemförsäkring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Insplanet verkar inte vara så dum. Synd bara att man måste registrera sig och ange sin mosters grannes systers katts telefonnummer, vikt och skostorlek för att få se premierna.
Glömde säga att detta inte gäller privat, utan i arbetet. Skulle vilja inkludera en sådan "snurra" på en sida som jag jobbar med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du vill alltså visa en uppskattad försäkringspremie? Det tror jag är mycket svårt eftersom bolagen räknar så olika. Min Subaru kostade mellan 4000 och 16000 kr / år att försäkra beroende på bolag..
Hur ett specifikt bolag räknar tror jag nästan de klassar som affärshemlighet. Jämförelsetjänsterna ger jag inte mycket för, jag har alltid gjort ett avsevärt bättre jobb själv på en kvart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
OT dock:
Citat:
Compricer gör en online-check mot 8 bolag, varav 50% är betalade kunder, resten är med GRATIS !! Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|