FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har ett phpBBforum som jag vill ha snyggare integrerat till min hemsida (kopabostadguiden . se). Idag är de, designmässigt, helt fristående. Har testat en massa själv, googlat men kan för mitt liv inte få det att fungera. Det enda jag behöver göra är att trycka in forumet in under min logo och headerlänklista (Hem, guider, frågor & svar mm). Det skulle fungera om jag bara kunde kapsla in forumet in i "den vita textytan" och jag gissar att svaret ligger i att modifiera overall_header.tpl. Jag har försökt detta och får med html-koden men den verkar inte hitta CSS-en trots korrekt URL-referens. Nu står jag svarslös. Kan någon som har erfarenhet av phpBB hjälpa mig? Nåt annat sätt att lösa det på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har en mapp med teman och där alla filer som svarar för utseende. Bara att ändra dessa så kommer det se ut som du vill
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Davve: Tack, så långt har jag kommit också. Men det är hur jag ska göra som jag inte förstår. Det måste vara overall_header.tpl tillsammans med overall_footer.tpl, men vet inte om jag måste ändra något mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det finns en hel del filer där och var och en ansvarar för sin del av designen. Tittar du i alla filer så förstår du efter ett tag. Det är ganska enkelt när man väl sätter sig i det. Du kan ändra allt i stor sett.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Phpbb 3?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej igen,
Det var ett bra tips med det svenska forumet. Hade inte hittat det. phpBB 2.0.22 // Christoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Om du får reda på hur man gör, återkomm gärna i tråden jag behöver nämligen också veta ( men orkar inte söka då jag inte har bråttom med det hela )
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|