FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
snusogram.se
Vad tror ni? Kan det funka med ett liknande koncept som chokladogram.se Tänkte mig ett brett sortiment som täcker allt från lyx varianter som Kardus: http://www.swedishmatch.com/Swe/Kardus.asp ![]() Specialanpassad snus för kvinnor: http://www.swedishmatch.com/konsumen...nt/Nyheter.asp ![]() Ja i stort sätt all snus och snus tillbehör som finns ute i marknaden. Självklart med en touch på snygga och omsorgsfullt paketerade förpackningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha (förlåt), jodå - varför inte. För mig skulle det helt klart funka, iaf som kanske en i vissa fall halvplojig grej till nån av polarna / från grabbgänget. Jag hade tyckt det varit kul att få, och skulle lätt kunna tänka mig att köpa till någon av mina polare.
Dock är jag snusare och har därmed en ganska partisk åsikt, samt gillar roliga påhitt och är sämst på att komma på presenter. Jag säger på för egen del, men är tveksam till om det finns tillräckligt många likadan som jag där ute... Dessutom finns juh problemet i att komma upp i riktiga volymer kanske, känns på ett sätt fattigt att ge bort en dosa - men å andra sidan fånigt att ge bort en stock... ja du förstår problematiken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevlig idé, om folk fattar att dom ska skicka snus till mig =)
Skrev faktiskt till swedish match om att jag tyckte att de skulle börja lägga i lite roliga saker i locken i marknadsföringssyfte, är ju så tråkigt när det är tomt där. En av idéerna var att de skulle kunna lägga i pokermarker i locken och när man kom upp i ett visst antal marker så hade man inköp till ex. svenska spels turnering för snusande pokertorskar (lite kan dom väl jobba på att hålla mig beroende) =). Du kanske kan utnyttja det i din give-away-idé. Fast det är väl bara portionsdosorna som har lock i och för sig, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Män har ingen tradition av att ge varandra gulliga presenter. Kvinnor vill inte uppmuntra sina mäns snusande. Personligen så skulle jag ha svårt för att ge bort skaldig tobak till någon som jag älskar.
Jag sågar idén eftersom jag inte kan identifiera någon målgrupp. Men det krävs inte någon större investering för att lansera en sådan tjänst, så du kan ju prova och se vart du landar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tanken är god, men rent allmänt så tror jag inte att det skulle hålla.
Jag håller förävrigt med vad Gustav skriver ovan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är en bra idé. Sjäv är jag snusare och
även väldigt dålig på att ge folk och polare presenter när de fyller år osv. Så att skicka en dosa till nån polare skulle jag helt klart kunna göra. Bra mycket roligare än två kexchoklad i en papplåda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan ju i vilket fall se till att skicka ut färdiga lådor och inte som chokladogram som skickar lådor som man får stickor av
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Tyvärr tror jag inte det går att genomföra, eftersom det väl är 18 års årldersgräns på snus.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla era synpunkter.
Jag förstår att det finns hinder och problematik med idén, men o andra sidan, vad vore en idé utan problematik ![]() Jag skall nog kontakta olika snus leverantörer och höra med dem ifall det även finns ett intresse från deras sida, så får vi helt enkelt se vart det hela slutar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite tips:
+ enklare märken + standardförpackning + bra pris + gratis frakt till oslo isf beställer jag gärna några sändningar till mitt alter ego ![]() Skämt åsido så är det en rolig idé, men som andra säger kan det vara svårt att genomföra. Klura lite mer på den! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|