FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ska köpa en PHP-bok så jag kan lära mig programmera.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ska programmera scripts till mina "företags-hemsidor".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det bör väl inte vara något större problem att motivera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Driver du eget och använder boken helt eller företrädesvis inom din företagsverksamhet så kan du köpa den på företaget.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Som privatperson får du inte göra något sådant avdrag, driver du ett företag är det som johnny säger "inte särskilt svårt att motivera". Är du osäker kan du göra ett öppet avdrag och på så sätt stå helt fri om det skiter sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du får göra avdrag som privat om du kan visa att det är något som du kan ha hjälp av som anställd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Som exempel har jag för mig att en fotbollsdomare yrkade avdrag för fotbollskläder och pipa vilka samtliga är direkt hänförliga till intäktskällan. Pipan var ok men kläderna fick han minsann inte avdrag för. Ni får rätta mig i denna historian då jag tar den direkt från minnet, kan vara så att det var tvärt om med pipan och kläderna. Sak samma, ni fattar poängen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|