FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter och funderar på om man skall registrera ett engelskt bolag och ha filial i dessa länder: sverige, norge, danmark.
saken är det att säte adressen kommer inom ett år (ungefär) att vara i england och inte i sverige mer, skall man då redan nu registrera ett ltd företag eller skall man börja med ett enskild företag och sedan registrera ett ltd? längre fram. Vad tycker ni? och vad hadde ni gjort i min sits Företaget kommer att vara en sida som blocket, alltså ett annonssida Vi kommer att vara i dessa länder: England, Sverige, Norge, Danmark Sedan såg jag på Consab.se eller på aktiebolag-ltdbolag.se att det inte var så dyrt att regga ett ltd och skaffa filial i dom andra länderna men vad tycker ni om dessa? eller skall jag gå via ett annat företag? Är dom seriösa? Tacksam för alla svar Fj |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du behöver ju inte ha ett driftställe i varje land eftersom du ändå, gissningsvis, kommer anlita någon för att ta hand om betalning etc.
Regga bara ett företag i England om du ändå inte kommer ha fast driftställe i Sverige (Kontor, personal etc.) eller flytta företaget ditt när du flyttar ditt. Skatteplanering är svårt och snårigt så om du inte har en stor firma och kan hyra in någon eller är utbildad i skatterättsfrågor så är det knappt värt det om du vill hålla dig på rätt sida om lagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Min erfarenhet av utländska bolag (Holland, Belgien, UK, Karibien) är att det (av skattebesparingsskäl) bara är att glömma om man inte har en verksamhet som genererar åtminstonde 500.000 kr i vinst före skatt / år. Annars kostar det mer än det smakar.
Sen kan det ju iofs finnas andra skäl.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om det gäller en Blocket-kopia skulle jag nog saktat i backarna och börjat tänka på skatteplanering när jag tjänat in mina första $30.000 på Adsense.
Annars känns det inte särskilt lönt som wwww säger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför ska du ha det som företag överhuvudtaget?
Börja köra det privat? Ser ni att det finns intresse och potential samt att ni drar in pengar så registrera det som företag då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kostar snarare från 20.000 kr per år (passivt bolag). Vanligtvis snarare mellan 50.000 och 100.000 kr /år (aktivt bolag) när merkostnader för trust-tjänster (styrelse, firmateckning, formell adress etc), redovisning, deklaration, skatterådgivning etc räknats in.
Dessutom brukar utländska bolag medföra att man måste anlita svensk skatteexpertis för att korrekt hantera sin fiskala situation i Sverige (som privatperson eller i sitt svenska bolag). Detta har de utländska trust-bolagen normalt ingen susning om och upplyser normalt inte heller om! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
rhuse: Ursäkta om jag inte har varit tydligare i min text, huvudkontoret kommer finnas i england, sedan kommer det att finnas små kontor i varje land för att sköta supporten där ifrån, alltså telefon och sånna saker. Betallningen kommer andra företag att sköta vilket gör det lättare för en. Skatteplanering kommer andra folk att hantera för mig vilket känns bäst då jag inte kan så mycket i det i andra länder. Företaget skall vara på rätt sida om lagen.
Interface: Vad för information bygger du det på med dessa? har du testat dom eller känner du någon som har gjort det. wwww: skattebesparingsskäl är inte för att jag vill starta företag i england, utan det är lite billigare att ha det där plus att jag kommer bo där men skall endå lite då och då besöka sverige i framtiden. Vad bygger du din information på? skulle vara bra att veta. ztream: Jag har inte sakt att det skall vara en blocket-kopia, denna sida skall se helt anerlunda ut gemför med blocket, jag valde blocket för att nästn alla känner igen den, sidan skall ha en egen kod och inte byggas på någon annans skräpkod. pokerstjärna: Jag får en känsla av att folk inte litar på sidan om man kör privat, har sett detta på många sådana sidor och sedan stängs dom ner, vilket inte jag vill utan jag tänker satsa på den. men jag skall endå tänka på saken. Jon A: Vad bygger du det på för information. wwww: okej, kan du ge en länk eller mer information om det. Tacksam för alla svar! Fj |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tror inte det har så stor påverkan igentligen då man kan förklara att man vill lugna ner sig med företagandet tills man har något att komma med. Men vad jag läser av i tråden så uppfattar jag det som ett miljon projekt? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|