FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säg att man har en sida om allt som har med fotboll att göra. Ska man upprepa ordet "fotboll" i titeln om man vill targeta fotbollsskor, fotbollsspelare, fotbollsdomare etc? Eller räcker det med att man skriver "fotboll, skor, domare, spelare" och att då Google fattar och kombinerar ihop dem automatiskt?
Någon som vet med säkerhet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Fyll inte title med nyckelord. Gör korrekta meningar som berättar vad sidan bjuder på INNAN någon klickar sig dit (ur ett sökresultatperspektiv).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du en butik? Hade satsat på branding på index och sen kör du target på nyckelordet på kategorisidorna.
Dels så blir det enklare, ser bättre ut men du lyckas även fånga besökaren på ett annat sätt. Alternativt kan du köra ditt viktigaste sökord på index och sen köra de andra nyckelorden på kategorisidorna. Struktur: Startsida - Fotboll i fokus - Dindomän.se / dindomän.se - Fotboll i fokus Kategori-1 - Fotbollskor för proffs - Dindomän.se Kategori-2 - Fotbollsdomare - Dindomän.se Kategori-3 - Fotbollsspelare - Dindomän.se Du förstår säkert vad jag menar. Bättre att dela upp nyckelorden på fler sidor än en. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sökte på SEO-forum.se och hittade detta som Jim Westergren skrev i ett inlägg:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var bara ett exempel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja, branding är bra ur marknadsföringssynpunkt och att folk ska komma ihåg ditt namn men ur SEO-synpunkt är det inte viktigt att ha med ditt företagsnamn i titeln. Det är ju sällan som folk söker på ett företagsnamn.
*Råkade edita mitt gamla inlägg där jag frågade om varför URLen ska vara med i titeln |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Såg att jag inte besvarade din fråga fullt ut. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Skön attityd här på WN... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
daniel_ har en poäng.
Ranking är faktiskt inte ALLT. Visst ska man ha med sina viktigaste sökord i titeln. Men den som kan göra det och samtidigt visa upp en semantiskt korrekt, och säljande, mening kommer att locka till fler klick, för att träffen presenteras på ett bättre sätt i träfflistan. Vad gäller branding så kan man välja att göra hur man vill, förståss. Men om man har ett "catchy" domännamn kan det vara bra att visa upp det så ofta som möjligt för att "konvertera" sökmotorbesökare till direkta besökare. Och det är klart att om man har ett krångligt domännamn kanske det är ännu viktigare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|