FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan
Vi på backpacking.se vill kunna erbjuda våra medlemmar egna webmail-konton. Känner någon till en bra lösning för detta? Kan man hyra in sig på någons epostserver? Tanken är att erbjuda typ 5 MB utrymme... med ett par tusen medlemmar så kan det alltså innebära rätt mycket utrymme. Förslag/tips/råd... någon? /MJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det bästa, för er skull, och även den som hyr ut platsen är nog att ni tar en egen server och sätter upp som mailburk, behöver inte vara nåt vidunder utan kan mycket väl stå på EV1 i USA eller liknande. Kostnaden för egen server på lågprishallarna i usa är nog mycket lägre än att hyra sån stor plats hos någon operatör i sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
...fast då har man förstås en hel del underhåll och behöver ett stabilt webbmejlgränssnitt.
Privat kör jag Squirrelmail som jag tycker är okej, men inte helt buggfri direkt. Vi har också övervägt att erbjuda webbmejl men har inte riktigt hittat någon klockren lösning - såvida man inte skall ta betalt förstås, då kan man deala med exempelvis Home.se eller någon annan leverantör av webbmejlsystem. Bigmailbox har jag använt för länge sedan, men de tillät inte anpassning till svenska då och där sprack det för min del. Är det bättre nu kanske? Uppskattar också förslag/tips/råd för de som tittat närmre på det här! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
mattias, när isonafall behöver du detta med mail?.
mot årsskiftet så kan jag ev ha en lösning till det hela men som sagt det är ett tag kvar isf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så vad hade du tänkt dig? ![]() |
||