FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En person, som jag försöker hjälpa på distans, har plötsligt fått detta problem.
Det uppkommer även gröna fläckar på skärmen just när windows laddas. Vad kan detta vara för något? Har provar "Reset Factory Settings" på skärmen, men det hjälper inte. Skärmen är en Dell 19" Någon aning om vad man kan prova för att få bort problemet? EDIT: Detta är ett foto, ej Print Screen. Namnen på mapparna har jag själv tagit bort och även infogat en zoom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Ser ut som problem mned grafikkortet för mig. Testa med att köra drivritinerna igen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Har det alltså gått sönder på något sätt? Bara att byta ut det, eller kan det vara drivrutinen?
Skärmen har jag själv sett för bara en vecka sedan och då fungerade den klockrent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser som sagt ut som grafikkortet. Kolla om fläkten har stannat på den... kan se ut så om det blivit överhettat/klockat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det bör vara grafikkortet men kolla för säkerhets skull att det inte ligger några elkablar / adaptrar i närheten av skärmen / skärmsladden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För skojs skull kan du ju prova en lägre upplösning också.
Jag fick liknande effekter när det var fel på en minneskrets.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi har varit med om exakt samma sak, och det visade sig att fläkten till grafikkortet stannat.
Så ett tips är att öppna locket till burken och titta så att alla fläktar snurrar som de skall. Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Stort tack för alla svar!
|
||