FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena Boys (and girls?)!
Legat 3:a på sökordet "leksaker" över ett år nu men jag verkar ha fastnat där. Jobbar stenhårt med att komma upp på 1:a platsen. Men jag vet inte om jag har gjort något fel eller om mina metataggar har för dålig densitet eller något (de är fullt dynamiska)? Vi har en del inlänkar och börjar bli så pass stora att inlänkarna växer av sig självt i bloggar m.m. Så inlänkning skall inte vara några problem. Så det känns mera som att det är att göra på vår egna sida. Någon som har idéer och förslag? Ni kan ju testa att stänga av CSS:en på sidan så ser ni hur väloptimerad den är. Tack på förhand, tips tages hjärtligt emot... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Länkarna är alltid en del av problemt. Så köp/fixa fler. Försök även göra titeln så klickvänlig som möjlig, exprimentera med olika och se vilken som ger mest. Av någon anledning verkar sånt ha rätt stor betydelse vid plats 1-3.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du några inlänkar med hög trustrank samt pr 7?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena,
Mm ska laborera lite med titlen. Mja det har jag inte kollat in speciellt, jag tror att det är relativt dåligt med det. Vi har haft SEO logik som stått för inlänkarna. Men då de vägrar att redovisa vilka länkar de ger samt börjat jobba med konkurenter som optimerar på samma ord har jag sagt upp dem. Det roliga är att de inte ser någon som helst problem med att optimera på samma sökord. Då sköter man det hellre själv. Webdoc, har du något bra tips/erbjudande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du gjort en spindelsimulering på din sida?
Har du använt ordet "Leksaker" som första ord i title, description och keywords samtidigt? Borde gå att hoppa upp som nr 1 där! mvh zooloo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Din meta description är för lång, så korta ner den.
För att ge dig ett bra svar på vad du saknar för en förstaplats så måste man analysera både din och dina konkurrenters webbsidor och inlänkar. Det är några timmars jobb och det går därför inte att ge dig något bra svar på rak arm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad du kan göra "off-site" är väl bl.a. det som har föreslagits, fler inlänkar från relevanta (leksaksralaterade) webbplatser.
Skriva artiklar och skicka ut pressmeddelanden brukar också ge en hel del. När man kollar densiteten av ordet LEKSAKER på din och dina 2 konkurrenter som ligger över dig, så ser det ut som det inte finns så mycket att göra där eftersom du redan har högst densitet av ordet. En annan faktor kan vara att din domän bara är mindre än 2 år gammal, dina 2 konkurrenters är 10 respektive 3 år gamla. En av dom har dessutom ordet LEKSAKER i domänamet. Din <title> tag lyder - Leksaker på nätet - Lekmer.se - "på nätet" skulle nog kunna bytas ut mot nåt mer säljande. Att besökaren är på nätet vet han nog redan... ![]() Det finns inte mycket synlig text på din sida. En inledningstext på 2-4 meningar högst upp skulle nog inte skada. Jag hade tagit bort flash filmen och bytt ut den mot ren säljande text i stället. Jag tycket inte flash är bra för varken sökmotorer eller besökare. just my 2 cents..... Dina <H1>, <H2> och <H3> taggar kunde användas mycket mer effektivt. <H1> taggen är din logga. Själv tycketr jag att inledningstexten som jag nämde tidigare ska börja med just <H1> taggen. H betyder ju HEADLINE, då ska det ju naturligt komma en efterföljande text efter rubriken. Tidningar skulle se mycket konstiga ut om rubriken var i form av en bild och ingen text som följer, eller hur? <H2> har ordet LEKSAKER inkluderat, men ingen efterföljande text. <H3> använder du till produktnamen under Nya Leksaker, vilket betyder att alla dina <H3> börjar med ordet NY och ordet LEKSAKER lyser med sin frånvaro. bara mina personliga åsikter....du kan ta dom med en nypa salt..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har många tips och erbjudanden på starka och relevanta. Du kan pm:a mig om du vill. För övrigt, om jag hade varit dig, skulle jag börjat blogga om leksaker, kontaktat andra bloggare som kan skriva om din butik, samt ständigt jobbat på att få in fler bra inlänkar till sidan. Seo-forum har en kategori i forumet med bra länkkataloger. Lägg till din butik med varierande ankartexter. För övrigt hade jag skrivit mer på lekmer om leksaker samt nyheter etc etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla tips!
I'll get right on to it! ![]() |
||