FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har drygt 100 domäner hos Loopia men överväger nog inte flytt i nuläget.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Mitt tidigare uttalande var på inget sätt menat som kritik gentemot medarbetarna på Loopia. Som jag skrev så är de personer som jobbar där några av de bästa i branschen (jag om någon, som rekryterat och skolat merparten av dem, borde veta det). Problemet med Loopia är snarare ledningen, eller avsaknaden därav. Det finns helt enkelt inte längre någon som kan styra skeppet ordentligt, någon med fullständig insyn och överblick som kan synkronisera allt. Om någon ska skyllas för detta så är det Mamut. All heder åt Loopianerna helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förstår att det inte var någon kritik men men =)
Det är väl ett problem som dyker upp allt oftare inom alla branscher och inte bara just inom företaget Loopia. Ledningen har inte sällan alltför höga krav om prestation och lönsamhet på sig och byts ut allt oftare. Det tar tid för nya att sätta sig in i verksamheten och kanske försvinner de från företaget innan de kunnat göra något vettigt. Detta "moderna" sätt att bedriva verksamhet på resulterar i längden i missnöjd personal, kaos och nedläggning. Lyckligtvis fungerar det inte så på alla håll. Go Binero =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Observera att en överföring inte innebär att domännamnet automatiskt pekas om till oss (så länge vi pratar om ett domännamn kopplat till LoopiaDNS). Detta då många av våra kunder endast använder oss för att förnya sitt domännamn och har egna DNS-servrar som är inställda redan innan överföringen. Med andra ord så behöver man alltså peka om domännamnet mot våra DNS-servrar själv eller kontakta vår domännamnsavdelning för att få hjälp med detta efter att överföringen är klar. Dock så har jag inte några problem med att ta till mig av din kritik och vi kommer senast under morgondagen ha implementerat en bekräftelse för överföringar. Denna kommer även att innehålla information om hurvida man behöver peka om domännamnet för att kunna använda sin tjänst hos oss och i så fall vilken information man bör använda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Nykomling
|
Denna funktionalitet är nu implementerad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uppdatering:
Loopia har kontaktat mig och förtydligat att det var ett misstag och inte borde ha skett (vilket jag nog innerst inne misstänkte, men på svaren från supporten lät det snarare som att det var deras standardförfarande). Misstag är ok tycker jag, det är sånt som händer. Bara de inte är för stora eller händer för ofta... Jag har även fått viss kompensation så på det stora hela känner jag mig nöjd. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|