Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia är inte kloka

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-08, 16:27 #41
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Har drygt 100 domäner hos Loopia men överväger nog inte flytt i nuläget.
Oläst 2008-01-08, 17:04 #42
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Gonte@Jan 8 2008, 10:27
Njae, faktum är att när Loopia själva håller tyst blir jag bara glad om någon som iallafall har jobbat där uttalar sig, även om han numera är deras konkurrent...
Konkurrent är ett så hårt ord. Föredrar kollega

Mitt tidigare uttalande var på inget sätt menat som kritik gentemot medarbetarna på Loopia. Som jag skrev så är de personer som jobbar där några av de bästa i branschen (jag om någon, som rekryterat och skolat merparten av dem, borde veta det). Problemet med Loopia är snarare ledningen, eller avsaknaden därav. Det finns helt enkelt inte längre någon som kan styra skeppet ordentligt, någon med fullständig insyn och överblick som kan synkronisera allt. Om någon ska skyllas för detta så är det Mamut. All heder åt Loopianerna helt enkelt.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-08, 19:21 #43
Supermoderator

Supermoderator

Förstår att det inte var någon kritik men men =)

Det är väl ett problem som dyker upp allt oftare inom alla branscher och inte bara just inom företaget Loopia. Ledningen har inte sällan alltför höga krav om prestation och lönsamhet på sig och byts ut allt oftare. Det tar tid för nya att sätta sig in i verksamheten och kanske försvinner de från företaget innan de kunnat göra något vettigt. Detta "moderna" sätt att bedriva verksamhet på resulterar i längden i missnöjd personal, kaos och nedläggning. Lyckligtvis fungerar det inte så på alla håll.

Go Binero =)
Oläst 2008-01-09, 11:00 #44
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Nykomling

Citat:
Originally posted by Pixelstorm@Jan 8 2008, 14:33
Känner precis samma sak, fast jag bara har DNS-hosting hos dom så känns det lite väl ostabilt att ligga kvar där. Främst på grund av att dom inte fått igång en .com-domän som jag flyttade över från Surftown. Dom var väldigt hjälpsamma vid själva flytten men sen när den var klar och det fortfarande inte fungerar så svarar dom inte på mail.

Den 22/11 fick jag mail om att överföring var beställd och att jag skulle få ett bekräftelsemail som jag skulle svara på. Mailet kom och jag bekräftade direkt. Sen dess är det dött!

Enligt whois så står Loopia som "technical" och "billing" contact men DNS pekar fortfarande på Surftowns nameservers.

Har 14 domäner hos Loopia som jag nu starkt överväger att flytta till någon annan.
Gällande överföringar av domännamn till oss så stämmer det att man tidigare inte har fått någon uttrycklig bekräftelse. Det som istället skedde när överföringen slutfördes var att fakturan skickades ut (gällandes förnyelsen som en överföring innebär) till kunden och denna var alltså menad att bekräfta att överföringen var klar.

Observera att en överföring inte innebär att domännamnet automatiskt pekas om till oss (så länge vi pratar om ett domännamn kopplat till LoopiaDNS). Detta då många av våra kunder endast använder oss för att förnya sitt domännamn och har egna DNS-servrar som är inställda redan innan överföringen. Med andra ord så behöver man alltså peka om domännamnet mot våra DNS-servrar själv eller kontakta vår domännamnsavdelning för att få hjälp med detta efter att överföringen är klar.

Dock så har jag inte några problem med att ta till mig av din kritik och vi kommer senast under morgondagen ha implementerat en bekräftelse för överföringar. Denna kommer även att innehålla information om hurvida man behöver peka om domännamnet för att kunna använda sin tjänst hos oss och i så fall vilken information man bör använda.
Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-09, 12:01 #45
Nykomling

Nykomling

Denna funktionalitet är nu implementerad.
Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-21, 15:15 #46
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Uppdatering:
Loopia har kontaktat mig och förtydligat att det var ett misstag och inte borde ha skett (vilket jag nog innerst inne misstänkte, men på svaren från supporten lät det snarare som att det var deras standardförfarande).
Misstag är ok tycker jag, det är sånt som händer. Bara de inte är för stora eller händer för ofta...

Jag har även fått viss kompensation så på det stora hela känner jag mig nöjd.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017