Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hjälp! Mina sidor blir attackerade!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-07-01, 10:07 #11
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Det finns ett script du kan köra på servern, som du kopplar med cron och kollar din server var 10:e min eller vad du önskar. Om jag inte minns helt fel så hittade jag scriptet här på WN. Kolla runt lite här på forumet och se om du hittar det. Hittar den något skumt, så skickar scriptet automatiskt ett mail till dig.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 19:19 #12
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Medlem

Om man hackaren har en keylogger på din dator kan han se användarnamn och lösenord du skriver vid inloggning till ftp eller till administrationen och komma in den vägen. Jag använder programmet KeyPass för att förhindra detta.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 19:49 #13
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Om man hackaren har en keylogger på din dator kan han se användarnamn och lösenord du skriver vid inloggning till ftp eller till administrationen och komma in den vägen. Jag använder programmet KeyPass för att förhindra detta.
Installera om windows?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-02, 18:45 #14
Medlem

Medlem

Antivirusprogram kan nog upptäcka flesta keyloggers, men det finns inga starka indikationer på att du har en keylogger. Om du tror att det är DDOS attacker kolla i webhotellets statistik. Besökarantalet kan öka från 2000 till 12000 per dag. Sedan kan du också kanske se vilka länder besökarna kommer ifrån. Kommer 90 % från Ryssland en dag t.ex då är det nog DDOS.
Oläst 2016-07-09, 22:50 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av karro1009 Visa inlägg
Kanske måste jag byta webhotell eftersom jag förstått att City network inte har intrångsskydd, funderar isf på egensajt.se.
Jo, det stämmer. Vi kör en vältrimmad modsecurity som blockerar det mesta. Den tom. detekterar brute-force loginförsök på wordpress och blockerar helt efter 10 misslyckade försök. Vi har mängder med ouppaterade joomla och wordpress sajter och vi känner ännu inte till en enda lyckad hackning.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-11, 09:18 #16
karro1009s avatar
karro1009 karro1009 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2012
Nykomling
karro1009s avatar

Tack så väldigt mycket för alla svar och tips!! Jag är väldigt tacksam! Jag kan uppdatera min situation med att det nu är lugnt på mina sidor efter att jag installerade om dem och med nya säkerhets-plugin som jag nämnde !

Jag ska även kolla igenom alla sista tips jag tips och göra ngra fler förbättringar så jag är bra garderad framöver!

Jag kan lämna en liten rabattkod till er här också till min webshop- som ett litet tack. 10 procent rabatt på inredning m.m. om ni använder kod VIP-10 på milori.se Ha en superfin dag alla
karro1009 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-26, 00:52 #17
Emertx Emertx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2016
Emertx Emertx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2016
Rent spontant så skulle ju man kunna helt enkelt neka all trafik som kommer via en proxy-anslutning.
Emertx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-01, 09:02 #18
karro1009s avatar
Nykomling

Nykomling
karro1009s avatar

Hej igen, det dök tyvärr upp lite mer problem här under semstern, lägligt nog.. Jag hade inte gått igenom allt så noggrannt som jag kanske borde så de bloggar som inte var ominstallerade och inte hade de nya bättre säkerhetsplugins, blev attackerade de med vilket jag borde varit förberedd på. Igår kväll blev jag attackerad mot en av mina äldsta och mer trafikerade bloggar, på ngt "nytt" sätt då jag blev bombarderad av aviseringar från Sucuri Security, även när jag försökte pausa möjligheten att logga in. På ngt konstigt sätt så fortsatte aviseringar om misslyckade inloggningar, trots att det egentligen inte ens skulle vara möjligt att logga in då.. Detta är nytt för mig. Har ngn hört om ngt liknande? Är detta ngn bakdörr de försökt med? Det konstiga är ju att räknaren inte noterade besöken heller... Jag hoppas jag kan få hjälp nu i veckan med att installera om alla bloggar samtidigt och ska dela upp på två webhotell ifall det sker igen, så jag får bättre kontroll på dem.
Oläst 2016-08-01, 09:11 #19
karro1009s avatar
Nykomling

Nykomling
karro1009s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Emertx Visa inlägg
Rent spontant så skulle ju man kunna helt enkelt neka all trafik som kommer via en proxy-anslutning.
Hej Emertx, tack det lät lite intressant, har du ngt tips om hur jag går tillväga? (försökte googla på det men hittade inte så mkt)
Oläst 2016-08-01, 20:09 #20
Medlem

Medlem

Vad menar du med aviseringar från Securi Security? Har du köpt någon tjänst där?
Svara

Taggar
dos, problem, sida attackerad

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017