FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förresten den där länken du gav var bra, det roliga är att om man är gift så får man lägre skatt. Undrar hur många som gifter sig för att få sänkt skatt.
![]() http://maltasalary.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det bryggkaffe och kaffebryggare i Malta?
Det är ett måste ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
AXA International, gigantiska men har kontakt med lokal agent i Malta som kan teckna deras försäkringar. Du har rätt sätta in en partner med i samma försäkring, hur det var med barn har jag ingen koll på om dom automatisk ingår i försäkringen. Den punkt har inte varit så intressant för mig läsa igenom bland avtalet. "Routine dental We can pay up to 80% of routine dental work, including check-ups, scale and polish." Sedan stod det mer detaljer i själva handbok om exakt vad som gällde. Dock är tandvård billigt i Malta mot Sverige. Om du jobbar B2C med den mängden transaktioner behöver du oavsett ha betalningslösning och inte få in det på ett vanligt bankkonto. Funkar inte som i Sverige där det finns bankgiro och OCR ![]() HSBC är enda internationella banken i Malta, annars mer lokala bara. Finns kaffebryggare på Malta, och det är inte Nordkorea och går ta in det man behöver oavsett. Men bryggare är lite ovanligt, flesta kör snabbkaffe eller kapselmaskin eller annan maskin här. Så utbudet på malt kaffe osäker på, för inte använd bryggare på väldigt massa år så ingen jag tänker aktivt på när man inte använder själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det enda är väl det att betalföretaget måste överföra pengarna till Malta från Sverige rutinmässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Även om EU lagen säger säljaren utanför EU måste lägga på moms så finns det ingen lagstöd för det då EU lag bara gäller inom EU. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är intressant hur EU moms lagen fungerar. Godaddy lägger på det medans namecheap inte gör det. EU momsen har jag räknat med, det är olika beroende på land. Hade t.ex. England lämnat EU så skulle det vara intressant också. Men vet inte om jag vill till ett land långt borta. Malta är nog bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Troligtvis för Namecheap fattar att EU lagar inte gäller bolag utanför EU och EU inte kan göra ett skit. För EU försöker bete sig som NordKorea lite. Administrativt är det obetalt jobb behöva lägga på moms och rapportera för varje enskild EU land man har försäljning mot av elektroniska tjänster. Så hade föredragit 0 jobb och kunnat erbjudit billigare momsfria tjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrik hur lång tid tar det att åka genom hela Malta med bil?
Det är så extremt litet, tar det mer än 20 minuter att köra genom hela Malta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Så skulle kanske säga 60-90 minuter från ena till andra sidan med bil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter litet antar att alla känner alla i Malta, gäller nog att inte göra bort sig
![]() I mindre samhällen där alla känner varandra brukar det inte vara mycket brottslighet. Hur är det i Malta, kan du lämna mobilen eller datorn på bordet på ett cafe utan att någon tar det, eller finns det många ficktjuvar där? Malta ligger ganska nära Libyen och Tunisien, ser man många flyktingar på gatorna? Senast redigerad av Lindalicious den 2016-04-23 klockan 09:47 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|