FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som jag skrivit innan, som jag kommenterat i hans inlägg, så kommer han med påstående och drar slutsatser som är felaktiga. Han har kallat mig oärlig och beskriver mig som icke trovärdig. Detta gör att jag tycker han håller en dålig ton. Och gör att jag tycker att han gärna får sluta skriva. Jag har angivit en prislapp på 45tkr. Som jag skrivt innan är detta inga fullständiga villkor. Det är väl självklart för alla som läser? Jag söker kontakt med en intresserad. Diskussionen om tex villkor kommer senare och inte öppet här. Det finns god anledning att krångla med kapitalet. För det första är det inget krångel. För det andra är kapitalet idag 50tkr av pengar på banken. Det är inte säkert att den nya ägaren vill ha det så. Det ser inte märkligt ut att jag skriver med två konton. Som jag skrev blev det fel vid inloggning. Det var inte med min mening. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag förstår att han bara vill reda ut begreppen. Det gör jag gärna. Men jag är inte intresserad av att svara någon som håller en dålig ton. Det finns ingen anledning att kalla mig oärlig, tveksam eller oseriös. Man kan skriva frågeställningar utan att redan från början komma med påståenden och slutsatser. Tycker du att det är att hålla "god ton" när man skriver ord som oärlig, tveksam och oseriös? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur går det, får du någon att nappa på att köpa en webbutik som är offline utan kunder och utan allt för 45,000 kr?
Kostar väl inte många hundralappar att starta en webbutik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men sammanfattningsvis så vill du alltså ha 45tkr för ett AB, ett tiotal domäner, kontakt med huvudleverantör och en webshop som aldrig varit i bruk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle vilja se den konsultbyrå som hjälper dig att sätta upp ett aktiebolag och den webbyrå som hjälper dig att bygga upp en webbutik (friköpt) för någon enstaka hundralapp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det är väldigt lätt för folk som besöker forumet att uppfatta att det faktiskt är så. Därför tycker jag detta är långt ifrån acceptabelt. Därför vill jag att han slutar skriva, eller håller en bättre "ton" i sitt skrivande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
En startklar webbutik. Som är unik i design, och modern i kod. Namnen med koppling till verktyg. T.ex. "svenska verktyg" Detta är bl.a. domännamn, precis som du skriver. Avslutningsvis vill jag säga att jag tycker detta är ett fullt rimligt pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag försöker bara lägga fram det, och förklara att en köpare har alternativ när det kommer till aktiekapitalet. Ett aktiekapital måste man alltid satsa när det handlar om aktiebolag. Det hoppas jag en ev. köpare är fullt med på. Och jag hoppas det är väldigt klart att jag inte säljer bolaget med inkråmet inkl. 50tkr för summan 45tkr. Utan jag har värderat bolaget med inkråmet till 45tkr, som jag tycker är ett rimligt pris. Vill köparen att jag lämnar 50tkr i bolaget är detta såklart en lösning som fungerar för mig. Men då pratar vi ett pris runt 95tkr. Men det blir väl inte heller rättvist och säga att det "kostar" köparen 95tkr? Utan 50tkr behåller köparen som kapital i bolaget. Därför har jag angett priset 45tkr, för det är vad det faktiskt kostar köparen. Jag ska också nämna att om köparen vill fortsätta på en affärsidé som liknar den jag har/hade. Behövs betydligt mer pengar än 50tkr för att få runt butiken. Om köparen har dessa pengar tror jag inte aktiekapitalet är den väsentliga frågan. Därför skrev jag också innan att Conny skulle sluta att haka upp sig på aktiekapitalet och kanske hitta någon faktiskt intressant fråga att ställa. Om han hade varit seriöst intresserad. Senast redigerad av Sandström den 2015-09-13 klockan 12:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ett lagerbolag köper man för några tusenlappar, har svårt att se värdet i det du försöker framhäva. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|