FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Vill köpa lite premium namn från afternic.com för första gången. Hur går processen till från köp till flytt av domän till egen registrar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
1. Köparen betalar. 2. Säljaren pushar domänen till Afternics konto hos respektive registrar. De har egna konton hos de stora ivf. 3. Pengarna släpps till säljaren och köparen får domänen pushad eller flyttad till sitt eget konto.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1) Vad händer om säljaren inte pushar domänen till afternic får jag pengarna tillbaka då? Frågar detta eftersom jag har läst att det finns domäner på afternic som inte borde vara där sålt på annat håll. 2) Hur gör man med whois privacy om jag nu vill ha det, det är känsliga domäner och jag vill helst ha privacy på dessa genom namecheap eller godaddy. 3) Har du köpt domäner från afternic kan man lita på dem? Det rör sig om flera namn kanske 15,000kr+ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
1. Du får tillbaka pengarna.
2. Bara att ha det. 3. Jag har bara sålt. De ägs av GoDaddy och blåser inte folk.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Visste inte om att Godaddy ägde dem. Har också varit i kontakt med hugedomains via email, ville ha sänkt pris på domäner som kostar $2,000-$3,000 styck men är inte alls värda så mycket fick $300 rabatt om jag handlade för $8,000 ![]() Gillar inte hugedomains alls, överdrivna priser alltid $2,000 - $4,000 Tror att hugedomains och dropcatch är samma företag, vid flera tillfällen har dropcatch/namebright fångat namn jag ville ha och dagen efter var dem på hugedomains. Senast redigerad av Lindalicious den 2015-06-10 klockan 05:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hugedomains säljer enbart sina egna domäner. Afternic fungerar som mäklare och säljer andras domäner. Förmodligen också ur sin egen nyinförskaffade domänportfölj, men det kan jag inte verifiera.
![]() |
Svara |
|
|