FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vet ej vad den kallas.
Men tanken är att många domäner skall kunna använda samma mall men få sina unika artiklar o annonser från en databas exempel: briketter.dk fax.dk taske.dk önskar INTE att ha en installation per domän typ wp eller liknande vad jag förstår så får det pekas på ett speciellt sätt från dns:n? har inte sett någon liknande svensk så jag vet ej vart jag skall vända mig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror knappast det där är enfärgat lösning. Troligen egensnickrat system
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du kollat på t.ex. WordPress Multisite?
Där kan du skapa ett nätverk av sajter som alla delar samma grund, plugins m.m. men kan ha olika innehåll, teman osv. Då har du endast en installation men kan samtidigt dela upp innehållet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tack för tipset
men får inte det att fungera på enbart "ensamma" domäner som exemplet utan det kräva att de antingen är undermappar eller underdomäner. någon mer som har tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej! Joomla och MightySites fungerar så som du vill. Du kan köra enstaka domäner, underdomäner eller domain.se/mapp. Relativt enkelt att konfigurera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tack för tipset!
Har du erfarenhet av att köra det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har tyvärr inte den kunskapen så jag kan hjälpa. jag har däremot hört att det ska vara lätt att sätta upp och konfigurera. Jag testade lite snabbt en dag en fick inte det att fungera.
Glad Påsk på dig och lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|