FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Halloj!
Ber om ursäkt om terminologin inte är rätt.... Söker en betalningshanterare där kunden snabbt o enkelt kan genomföra betalningen utan att skapa konto, uppge adress osv. Har tidigare erfarenhet av PayPal men nu verkar det som om kunder måste registrera ett konto för att kunna betala hos dom. Kontaktade Klarna, men dom pysslar uteslutande med fysiska produkter, vilket det inte handlar om här. Det gäller http://stella-polaris.nu som är en båt med restaurang och som genomför kvällskryssningar på 3-4 timmar. Kunden ska kunna boka plats(er) på webbplatsen och eventuellt även förbeställa/betala för drycker och annat. Det behövs således ingen adress, utan bara kundens namn, telefonnummer och e-postadress. Shoppingcarten som används är Opencart. Söker alltså förslag på en bra, prisvärd betalningslösning som möter de här kraven. Någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Detta diskuterades i en annan tråd som ja startade för några veckor sedan. Antingen måste gateway:en ha stöd för 3D-secure eller så måste adressen lämnas för att verifiera innehavaren av kortet.
Payson har stöd för just 3D-secure. Deras gateway är dock väldigt buggit och deras support riktigt långsam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan gissa att företaget redan har ett inlösenavtal hos banken, då behöver man koppla till en PSP, som DIBS, Payex eller Samport.
Jag rekommenderar den förstnämnda då den är enkel att arbeta mot och bra dokumentation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(inget svar än dock) kanske kan vara / bli något till er på framtiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan knappt vänta på att sitta med stripe, det ser sjukt bra ut!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag använder Stripe och det är bra, främsta fördelen förutom att API:t är väldigt polerat är enligt mig att du slipper vänta på en trög process för att bli godkänd där du behöver skicka in papper och skriva affärsplan. Stripe gör istället detta vid behov när du är igång.
Jag har beta invites, imponera mig med en färdig produkt så kanske jag bjussar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
mailade sales@ o de var mer än tillmötesgående, skickade en invite direkt.
tips till er andra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |