FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Den kände domainern Mike Mann köpte för knappt två år sedan "Makesomenoise.com" för 844 dollar. För ett par dagar sedan sålde han den för 40,000 dollar. En normal svensk medel-årsinkomst. Ingen viktig nyhet, men en rejäl profit måste jag säga. Källa: Mike Manns Twitter.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förlåt för lite negativ ton, men, hur många andra domäner köpte han också för $844 som han inte har lyckats sälja?
Jag har svårt att respektera en sådan person som köper upp domäner utan att göra något med dem (förutom att sälja vidare). Jag har gjort liknande många procent vinst på att köpa och sälja vissa aktier, men har också gjort förluster på andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En gång köpte jag en domän för 100 kr och sålde för 7000 kr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Självklart lyckas han inte sälja allt med profit. Han har en jädrans stor portfolio: http://www.mikemann.com/domains/
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Härligt. Mitt personliga rekord är 800 gångers förtjänst jämfört med inköpspriset. Å andra sidan säljer jag bara sisådär 5-10 domäner om året och köper en jädrans massa just nu. Tyvärr en del skräp.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |