FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Områden med bra kommunikation med bra vägar drar upp värdet lite extra för mer folk med pengar. Områden dit det kommer större utbyggnad av kollektivtrafik kommer med öka i värde men inte extremt. För dom rika lär inte åka kollektivtrafik. Men lite högre medelklass möjligen men som inte har råd med både bra bostad och bil samtidigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det låter som att Gröndal, Hägersten, Midsommarkransen, Liljeholmen osv kan vara bra ställe att titta på. Andra ställen jag misstänker som bara blir mer populärt är just Hjorthagen och Gärdet. Vet att det byggs lite i Västra skogen också som ligger ett stenkast från City och nära till natur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Natur och miljö visst men kommunikation är viktigare, tar det flera timmar extra restid per dag spelar natur och miljö mindre roll. Inte folk i arbetarklassen alla fall som måste jobba varje dag.
Sedan får man kolla målgrupper med, barnfamiljer vill ju mer ha villor med parker och grönområden. Lägenheter mer för singlar eller par utan barn i regel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag gillar Kungsholmen, Gärdet och Hornstull, men det kostar förstås mer per kvadratmeter. Å andra sidan får man ju tillbaka pengarna (med ränta) när man säljer.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Årsta dal blir lite som hammarbysjöstads stuk om du gillar sånt, men det är aningen dyrare där. Och hela det området har vuxit upp på 10-15år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
sedan kan man ha 2 olika mål, hitta det perfekta boendet som man trivs med eller gå efter det som troligtvis ger störst avkastning. Ska man gå efter störst avkastning lär man kanske inte trivas för man får inte den ytan man vill ha för man har inte råd.
Sedan vill man ju inte bo i ghetto även om man vill få stor yta, man vill inte få stå ut med upplopp och få sin bil stulen eller nerbränd till och från. Eller behöva typ ha skyddsväst för vara helt säker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är jättekul och värdefullt och höra era kommentarer
![]() Personligen är jag främste ute efter ett bra å trevligt boende. Bara man får tillbaka pengarna sen och räntan förhoppningsvis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar att kolla på Lidingö, stoppa undan fördomen och kolla priserna på bostadsrätter och vad man får. Riktigt bra stad/kommun och nära in till centrala Stockholm. Bodde i Hjorthagen förrut och behövde nytt, bra att priserna hade gått när vi sålde men skulle bli för dyrt att köpa en större. Norra Djurgårdsstaden är dyrt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Att bo nära jobbet är en fördel, så man kan promenera till jobbet året runt.
Ett tag bodde jag på Hallandsgatan (granne med Rosenlundsparken) mitt på Södermalm och jobbade uppe på toppen av Mosebacke (Fiskargatan). Tog en 20 minuter att gå men det var underbart att promenera på sommaren och acceptabelt på vintern. Medborgarplatsen låg mitt emellan jobbet och hemmet. Det var nära till massor med caféer, shoppingcentra m.m. Köpte lägenheten (bostadsrätt) på 33 kvm för 380 000 kr (1992) och sålde för 985 000 kr (2004). Bra affär, trivsamt boende, centralt, nära park (grönområde), Vaknade till fågelkvitter året om. Månadsavgift 872 kr/mån när jag flyttade in och 1478 kr/mån när jag flyttade därifrån. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-04-28 klockan 17:03 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|