FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har tydligen en resa beställd till Sicilien i början av Maj.
Nån som har tips på bra ställen att bo på och platser att besöka där? Vulkaner bryr jag mej inte om att åka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var i Sicliien ska du till? Palermo, Catania eller Pozallo? Är rätt sjukt för inte åkt till Sicilien själv ännu fast det går turer flera dagar i veckan på 90min restid med båt.
Men bad och bra pch mysiga resturanger funkar alltid ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Första planen var att vi var tre stycken som skulle åka och kolla på vulkaner en vecka men nu har damen som absolut ville till Sicilien först dragit sej ur, så nu får jag och en annan tjej åka ner själva och hitta på nått.
Mysiga restauranger, vin och sol lär det bli. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ni har ekonomi till det så är det väldigt mysigt hyra båt med kapten och segla runt några dagar. Åka från hamn till hamn, men krävs att ni tar några dagar då med.
Annars finns det säker möjlighet för 1 dygns tur med |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Även om du inte verkar jätteintresserad så kan jag ändå rekommendera en tur upp till toppen av Etna! Det är både fräckt o spännande!
Man kör bil till liftstationen o sedan lift upp o jeep fram till topparna som finns längst uppe! Kan rekommendera bra skor! för där är både slask o stenigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, kanske offrar en dag eller kväll på Etna.
Om man åker upp på natten ska det tydligen vara en upplevelse att se ner på glödande lava ..... om det stämmer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
etna måste du se, behöver inte mer än några timmar... Ganska långt upp, rätt ball vegetation på väge upp! hyr en bil bara.
jag bodde 2 veckor i cefalù , hyrde bil o åkte till taormina, liten by uppe i bergen på östsidan. På vägen hem körde vi upp på etna. palermo kan man skita i om du frågar mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |