Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

www.kaknästornet.se, prislapp för dem som driver det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-31, 23:28 #11
sk0gs sk0gs är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2013
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Vad DanielN försöker säga (tror jag) är att reggandet av den domänen är uppenbart gjort med onda avsikter... Att registrera ett domännamn som du omöjligen har behov för själv men som uppenbart skulle passa någon annan (bokstav för bokstav) är i detta fallet onda avsikter.

Du ska vara glad om du får en måltid och överlåtelsekostnaderna betalda. Vill dom så kan dom (potentiellt sett) tvinga den ifrån dig via en ATF.

Rekommenderad läsning: https://www.iis.se/domaner/atf/
jag är fullt medveten om detta, målet var dock att annonsera på sidan och se till att få den högt upp på google (skitlätt med detta domännamn)
Bytte sedan inriktning och satsade på en annan domän.

Har seriöst fyra stycken domäner(aldrig haft andra heller), ingen i syfte att sälja eller köpa. Tror jag kan styrka det om det skulle dyka upp något.
sk0gs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-08-02, 10:47 #12
starstable starstable är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
starstable starstable är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gs Visa inlägg
jag är fullt medveten om detta, målet var dock att annonsera på sidan och se till att få den högt upp på google (skitlätt med detta domännamn)
Alltså onda avsikter?
starstable är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:37 #13
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av starstable Visa inlägg
Alltså onda avsikter?
Behöver inte vara ond tro.

Kan t.ex. tänkt lägga upp en "fan-site" för Kaknästornet där reklamintäkterna är tänkta att finansiera förnyelser/servrar.

Sålänge det tydligt framgår att man inte är förknippad med bolaget och ingen förväxling kan ske.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-08-02, 15:43 #14
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gs Visa inlägg
Bytte sedan inriktning och satsade på en annan domän.

Har seriöst fyra stycken domäner(aldrig haft andra heller), ingen i syfte att sälja eller köpa. Tror jag kan styrka det om det skulle dyka upp något.
Men denna domänen är reg 2013-07-20 och du har redan mailat ägarna av kaknastornet.se om de är intresserade att köpa den, detta efter bara 10 dagar efter att du registrerat den. Dessutom inget syfte att sälja den "Har seriöst fyra stycken domäner(aldrig haft andra heller), ingen i syfte att sälja eller köpa."
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-08-02, 16:46 #15
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av starstable Visa inlägg
Alltså onda avsikter?
I dont even...
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Men denna domänen är reg 2013-07-20 och du har redan mailat ägarna av kaknastornet.se om de är intresserade att köpa den, detta efter bara 10 dagar efter att du registrerat den. Dessutom inget syfte att sälja den "Har seriöst fyra stycken domäner(aldrig haft andra heller), ingen i syfte att sälja eller köpa."
Förstår ju hur det ser ut, men köpte www.ansiktsvard.se + kaknästornet.se, den förstnämda för att köra ihop med mitt andra testprojekt bantningskollen.se. Och den sistnämda att leka med samtidigt. Insåg sen att bantningskollen.se kommer ta all min överblivna tid, så la upp ansiktsvard.se på missdomain och tänkte att istället för att bara skita i kaknästornet.se så kollade jag om dom ville köpa den helt enkelt..

Förstår ju att de verkar lite luddigt, men uppskattar svaren hur som helst. Tack.
sk0gs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017