FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har just nu shared hosting HostGator och är väl hyffast nöjd, men ibland kan det ta en sekund eller två eller tre innan servern svarar. Jag har inte många besökare på min sida, men vill att sidan ska ladda snabbt år dom som kommer. Jag vill ha:
- shared hosting även fortsättningsvis (billigare) - en host som med servrar som svarar snabbare än HostGator. De flesta av mina besökare är från Sverige, men inte alla - en host med cPanel - en host med bra support - en pålitlig host som alltid är uppe och förväntas vara kvar i flera år till - en host som har mail, mailforwarding, 301 redirects och annat som jag är van vid från HostGators cPanel Avslutningsvis så undrar jag ifall det jag söker verkligen är en snabbare host eller om jag kan/bör skaffa någon CDN för att få snabbare sajt istället? Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om index laddar långsamt så blir det långsamt även med ett CDN påkopplat. Visst kan det vara bra med ett CDN ändå, men de där initiala 3 sekunderna blir du inte av med om inte det också är en statisk resurs så klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har haft hostgator många år, men provade hostupon och de var grymt mycket snabbare en hostgator, även via FTP som stört mig länge via hostgator.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du får nog berätta en www adress som kan analyseras med lite vattenfallsflöde när de gäller laddningstider.
Det är rent omöjligt att analysera dina behov på djupet när vi inte har en blekaste om vad son går segt. Om det är initial handskakning/dns uppslag eller sql Query etc som drar ut på tiden när de gäller laddningstider. Är det statiska filer som kan dumpas på CDN eller är det en trött wordpress med sjuttielva plugins som gör sidan seg? Finns massvis med bra hjälpverktyg. Google Chrome har vattenfallsvy när de gäller laddningstider vilket kan ge dig ledtrådar. Sen finns de massvis med online verktyg som ger samma resultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Guest
|
Manufrogs uk-konto kanske kan passa.
|
||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
En cpanel-host kommer inte var den snabbaste, då man oftast inte kör varken php-fpm, nginx eller lighttpd eller varnish eller annat för att köra snabbare än vanligt, men om du nödvändigtvis behöver cpanel kan du ta en titt på tex. www.oderland.com Ta även en titt på denna jämförelse av hastighet mellan hotellen: http://www.webhosting-benchmark.com/rank
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
ahem... ![]() http://tools.pingdom.com/fpt/#!/drkN...60.se/magento/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har man hundratals samtidiga besökare per sekund i sin butik så kanske man har några spänn över till en egen server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
One.com kostar 300 kr per år inklusive domän. De kör cacheing och lastbalansering, vilket gör dem snabbare än tidigare. Du kan göra din sajt snabbare genom att cachea din första sida, finns olika system att installera för detta. Cacheing sker via apache och inte via databasservern, som oftast är flaskhalsen. Jag har 2000 besökare per One.com och det fungerar utmärkt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|