FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har man för mjukvaror och CRM system på ett callcenter och telemarketing företag? DVS för att administrera statistik/samtal/försäljning per säljare och totalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns ganska många, det du söker efter kallas dialer.
Kolla in exempelvis Callmaker, det är ett av de största systemen som används av bland annat Tele2's telemarketingavdelning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har jobbat med Callmaker och det fungerar bra om man är flera som ringer. Callmaker är som sagt en Dailer som ringer upp flera nummer samtidigt. Jag skulle rekommendera den om ni kommer vara flera som ska ringa (ca 10+). Ska ni vara färre än så kan jag rekommendera S2 http://www.s2.se/ som jag också har jobbat med. S2 fungerar så att du knappar in numret själv men kan väldigt enkelt skriva in ett utfall på varje kund.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns även dialing.se, dock ej testat själv men känner en av personerna bakom det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan ju även informera att jag är delägare och verksam inom ett mellanstort företag inom just telemarketing så har du några specifika frågor kan jag säkert svara på dem!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag jobbar på ett företag som har lösningar inom detta.
Skicka gärna PM om du är intresserad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.servit.se/ verkar lovande
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om vi ganska få säljare, vi börjar i en liten skala, dvs 2-4 stycken, finns det några "billiga" lösningar då? Helhetslösning gärna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Behöver ni en dialerlösning? Ni kan ju köpa betydligt billigare CRM-system och sen använda egna mobiltelefoner med fastprisabonnemang - då har ni en billigare uppstartskostnad.
Kolla på exempelvis Lime Go www. lime- go. com/se/ där har du en lösning för 399 kr per konto. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|