Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag behöver mer trafik!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-24, 02:45 #11
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2013
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Men det hela går tillbaka till SEO. Har du inte bra, unikt content på sidan så kommer inte din site klassas som något värt att indexera högt.

Du har dessutom misslyckat att sätta in google-site-verification korrekt, det kanske vore ett första steg. Då får du dessutom bort " /> som ligger högst upp på sidan.
Sidan rankar redan för många sökord och får runt 500 unika per dag men mitt mål är runt 10k per dag. Självklart är de hära recept unika och därför har hittarecept börjat indexera de.

Om du menar design så kommer den designas om om en månad som jag sa tidigare så det inte så stor problem.

Hur fixar man google site verification då jag använder yoast seo plugin så måste vara något problem med det ska kolla tack för tipsen.
mrana1 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 04:33 #12
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Jag tror du är på rätt väg...ja menar med ingredienser som "½ tsk Citronhud" så är ju hela sajten ett enda stort länkbete.
WebboT är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 06:12 #13
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Jag tror du är på rätt väg...ja menar med ingredienser som "½ tsk Citronhud" så är ju hela sajten ett enda stort länkbete.
Ja du killen när man har tusentals recept och restauranger listade så blir det lite svårt att hitta små fel som citronhud. Men alla små fel som ni pekar på kommer fixas inom en vecka då jag kommer personligen kolla genom varje recept och fixa till alla ord och stavfel.
Oläst 2013-04-24, 07:06 #14
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Men om inte ens de recept som finns på startsidan är korrekta så undrar man om övriga. Om du ska använda dessa recept så låt någon som kan laga mat och skriva svenska då igenom dem. För när vi lägger på glasyr på muffins/cupcakes is Sverige så tror jag inte vi ser oss utföra aktiviteten: "Frost med din favorit isbildning."

Dessutom 2 av 5 recept under Populär är Lorem ipsum-text
Ciffan är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 09:13 #15
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Översätt också engelska fraser till svenska. Url:erna också.
DavidEW är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 09:42 #16
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Självklart ska ändra desgin om en månad tänkte jag men några förslag är jag öppen för.
Designen är inte ditt största problem. Sidan måste innehålla någon form av värde. Se till att besökaren får vad den letar efter.
Jimmit är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 10:08 #17
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Designen är inte ditt största problem. Sidan måste innehålla någon form av värde. Se till att besökaren får vad den letar efter.
Inte för att vara den som är den, men de delar av internetmarknadsföring som folk tjänar mest pengar på tillför i stort sett inget värde alls.
TheCheesePolice är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 11:39 #18
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Känns som att bara dumma oseriösa medlemmar postar mest här. Ni får bara prata om seo och inget annat tack.
Det är svårt att ge ett seriöst svar till en så oseriös sida.

Det finns inte en kotte som kan baka något ätbart med de recepten du kopierat och översatt med Google Translate.
Citat:
Sift mjöl två gånger på ett ark av bakpapper. Sift mjöl igen över choklad blandningen. Vik i mjöl. Sprid smeten i förberedda pan. Grädda i 15 minuter eller tills spett införas i mitten kommer ut rena. Stå tårta i pannan i 5 minuter. Sväng in på en ren kökshandduk. Ställ åt sidan att svalna. Kombinera Fruche och bär i en skål. Kylskåp tills krävs.
Varför är det viktigt att man kan använda informationen?
Bland annat för att i förlängningen få naturliga länkar och återkommande besökare.

Det du har nu bryter mot Google policy och kan i det närmsta betraktas som spam. Får du en manuell granskning är sidan förmodligen ute direkt. Ytterliggare saker som komplicerar är att du kopierat samtliga bilder från andra receptsidor. Du bör även gå igenom allmän grundläggande onsite-SEO som title-taggar, img-title etc. Sen är det bara att börja jobba med inlänkar

Kortsiktigt kan du säkert överleva några månader, kanske till och med något år, men förr eller senare, men betoning på förr, kommer din sida åka ur index eller bli filtrerad med nuvarande upplägg.

Lycka till!

Senast redigerad av daniel_ den 2013-04-24 klockan 11:48 Anledning: typo
daniel_ är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 12:06 #19
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Det är svårt att ge ett seriöst svar till en så oseriös sida.

Det finns inte en kotte som kan baka något ätbart med de recepten du kopierat och översatt med Google Translate.

Varför är det viktigt att man kan använda informationen?
Bland annat för att i förlängningen få naturliga länkar och återkommande besökare.

Det du har nu bryter mot Google policy och kan i det närmsta betraktas som spam. Får du en manuell granskning är sidan förmodligen ute direkt. Ytterliggare saker som komplicerar är att du kopierat samtliga bilder från andra receptsidor. Du bör även gå igenom allmän grundläggande onsite-SEO som title-taggar, img-title etc. Sen är det bara att börja jobba med inlänkar

Kortsiktigt kan du säkert överleva några månader, kanske till och med något år, men förr eller senare, men betoning på förr, kommer din sida åka ur index eller bli filtrerad med nuvarande upplägg.

Lycka till!
Har redan svarat till frågon om du läser ovan så står det att det kommer ta en vecka innan jag har gått igenom varje recept och fixat. Ni behöver inte skriva samma saker för 5 miljoner gånger.
Oläst 2013-04-24, 13:11 #20
daniel_s avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Har redan svarat till frågon om du läser ovan så står det att det kommer ta en vecka innan jag har gått igenom varje recept och fixat. Ni behöver inte skriva samma saker för 5 miljoner gånger.
Sorry, missade det.
daniel_ är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017