Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vågar man köra "naturligt" länkbygge?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-10, 10:28 #1
Mr.Bennet Mr.Bennet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2012
Medlem

Standard Vågar man köra "naturligt" länkbygge?

Hej!

Jag har en hemsida som är ny (2-3 veckor) och den kommer bli väldigt seriös. Säg att jag vill skriva om den på olika forum och få feedback på programmering, något forum kanske jag vill ha feedback på texter osv. Sedan kanske jag vill göra någon press release och nämna den på min blogg samt nämna den på en annan av mina hemsidor som är relevant.

Alla dessa länkar är ju naturliga, mer eller mindre. Men vågar man få runt 5 länkar första månaden?
Mr.Bennet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-10, 10:42 #2
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Flitig postare

Kommer att fungera bra. Det är "naturligt" att berätta om sin nya sida
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-10, 10:45 #3
Medlem

Medlem

Jo, känner det också. Men kan man inte komma i ett filter? Kan det inte bli så att G förstår att jag berättar om min sida och värdet av länkarna för serpen minskas?

Om den kommer in i en koll så går den absolut igenom. Men om G har ett automatiskt system känns det som om att man är i riskzonen.
Oläst 2013-04-10, 10:50 #4
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
Jo, känner det också. Men kan man inte komma i ett filter? Kan det inte bli så att G förstår att jag berättar om min sida och värdet av länkarna för serpen minskas?

Om den kommer in i en koll så går den absolut igenom. Men om G har ett automatiskt system känns det som om att man är i riskzonen.
Den kommer säkerligen att hoppa upp många placeringar i början när den får sina första länkar. Efter det kommer säkert en dykning, det är normalt. Algoritmerna går igenom och försöker att placera den rätt, för rätt besökare.

Att en sida hoppar upp och ner brukar hända när den får nya länkar. Men du kommer inte att hamna i något filter om du får 5 länkar. Får du 5000 länkar från några skumma sidor är det en annan sak.

Kör på bara. Länkar är en naturlig del av internet.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-10, 11:16 #5
Medlem

Medlem

Då tror jag att jag kör på de 5 länkarna så naturligt som möjligt. Sen börjar jag väl med länkbyten och söker endast seriösa hemsidor och ordnar det på ett naturligt sätt. Då kanske man kan hålla upp länkhastigheten 2-3 riktigt bra länkar per månad?
Oläst 2013-04-10, 17:45 #6
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
Då tror jag att jag kör på de 5 länkarna så naturligt som möjligt. Sen börjar jag väl med länkbyten och söker endast seriösa hemsidor och ordnar det på ett naturligt sätt. Då kanske man kan hålla upp länkhastigheten 2-3 riktigt bra länkar per månad?
Så länge allting ser naturligt ut för google så ska du absolut inte oroa dig. Jag har lanserat sidor där man börjat med att bygga 300+ länkar i veckan redan vecka 2.

Se bara till att det ser naturligt ut, t.ex så borde de första länkarna du gör komma från sidor med bra auktoritet och hög pagerank, och sedan fyll på med mindre sidor. På detta sätt ser det helt naturligt ut att en "stor sida" skriver om någonting som det sedan skrivs om på "mindre sidor" osv.

Det finns många strategier kring hur man göra detta och många olika vägar man kan ta för att ranka en sida på google.

Den viktigaste frågan du bör ställa dig är: Om en människa kollade upp dina inlänkar, skulle de se normala ut?
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-10, 19:03 #7
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Vad är naturliga länkar för dig med tanke på att du är tveksam och ställer frågan?

Sedan senare i tråden börjar du prata om länkbyten osv, det om något är väl större risk för att inte vara naturligt länkbygge Länkbygge du själv utför eller som annan aktör utför åt dig är ej naturligt länkbygge, sedan om det upptäcks eller ej låter jag vara osagt även om sannolikheten är minimal om du inte överdriver saker.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017