FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
FairSearch har lämnat in en lista med invändningar mot Googles ansökningar om de nya toppdomänerna .search, .fly och .map:
http://www.fairsearch.org/general/fa...ame-land-grab/ Bakom FairSearch står bland annat Microsoft, Oracle och Nokia.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ingen privat organisation borde någonsin få äga en gTLD, men det kanske sker redan nu? I så fall borde vem som helst också kunna registrera en gTLD.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Borde inte Canon få äga .canon? Och ja, det är(var) fritt fram för vem som helst att köpa sig sin egna TLD... ![]() *edit* Vänta, läste om.. du skrev Gtld... Då kanske jag håller med, men jag är inte säker... Senast redigerad av Dustin den 2013-04-05 klockan 16:22 Anledning: Jag läser som en kratta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inga generiska namn borde få ägas av företag i alla fall. Att man registrerar sitt varumärke eller företagsnamn som TLD känns väl helt okej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan inte annat än att tycka att Microsoft och Oracles beteenden är lite märkliga..
Själva har Microsoft ansökt om bla: .docs ("Mother of all typos") .live .office .windows Oracle har ansökt om: .oracle .java Hela listan hittas på: http://newgtlds.icann.org/en/program...utc-13jun12-en |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, märkliga vet jag inte om jag håller med om. FairSearch är väl mer eller mindre bara en PR-maskin för att försöka vinna fördelar gentemot Google som ju har betydligt lättare att nå ut. Att det skulle handla om någon form av moraliskt/etiskt ställningstagande köper jag inte för fem öre
![]()
![]() |
Svara |
|
|