FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dayjob:
* Ramverk: MVC ASP.NET (ok) + Webforms ASP.NET (kräk) * Syntax: C# (bra) * CMS: EPiServer (bra) * DBMS: SQL Server (ok) Eget företag: * Ramverk / CMS: eget + ibland Wordpress (bra) * Syntax: PHP (<3 <3 <3) * DBMS MySQL (ok) + ibland PostgreSQL (<3) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Näe, det bör det nog inte räknas som. Definitivt inte språk i alla fall.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är stora fördelen med att köra ett ramverk så som Zend jämför med att koda "rent" i typ Textmate?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kört mycket CodeIgniter men ser begränsningar ju större projektet blir. Dock väldigt snabbt och smidigt att skapa allt jag hittills gett mig på. Skönt med "Active Records" / Query Builder. Man slipper funder allt för mycket på lager av säkerhet i manuelt skrivna queries.
För mig vore Laravel mitt nästa val om jag skulle starta ett nytt projekt som jag ser skulle bli väldigt stort. Det är mycket inspirerat av CodeIgniter vilket gör att man kommer igång rätt fort. Tycker annars Zend eller Symphony m.fl går för hardcore för de flesta simplare jobb man gör. Storföretag och stora lösningar kan säkert bidra från dessa ramverk. Gillar Laravels tanke med en Base-controller där man kan sätta upp mycket standardegenskaper för sajten istället för repetera sin kod flerfallt genom ett antal controllers. Blir rätt omständigt till slut (allt kan inte autoload:as utan måste laddas dynamiskt när man vill det via 1 smart funktion i en base-controller). Eventuellt att CodeIgniter 3.0 får lite PHP 5.3 funktionalitet, men det är nog att drömma. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|