FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan jag är helt ny på just SEO. Har inga problem att hantera wordpress men jag har svårigheter med att fylla i keywords.
Här är min sida www.attgånerivikt.se Jag har tex en flik med kost, träning, allergier etc. Ska jag skriva samma keywords på alla sidor?`Eller ska man bara skriva dem keywordsen som det handlar om på respektive sida. Tex på min glutenallergisida glutenallergi, veteallergi, spannmålsallergi, symptom Eller ska jag skriva även keywords om träning, dieter, kost, allergi alltså alla keywords jag vill ha på alla sidor? Hoppas ni förstår vad jag menar. Sen också hur många keywords kan man ha och ska ha utan att överdriva. Kan man tex skriva hur många som helst? Jag har tex samma ord flera gånger tex veteallergi, spannmålsallergi och nya dieter, moderna dieter kan man ha det så eller ogillar google detta? Kan ingen skriva ett exempel på hur dem som skulle skriva keywords på en sida om tex hundar så jag kan se på ett ungefär. Sen är det mer grejer jag ska göra för att optimera min sida som är basic förstår att det finns många sätt men vill lära mig grunderna först. Tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Meta-keywords kan du helt hoppa över. De gör ingen nytta för din ranking.
Det du ska tänka på är att ha ordentligt med innehåll på varje landningssida. Använd sökord och sökfraser i titel, rubriker och brödtexten. Optimera varje enskild sida för 1-10 sökord/fraser. För att få in fler kombinationer i viktiga delar som titel och H1 är det bra att göra dem genomtänkta. Om du vill ranka bra på både "glutenallergi" och "glutenallergi symtom" är det bra om rubrik och titel är i stil med "Symtom på glutenallergi". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så hemskt mycket har varit ganska orolig för detta med keywords eftersom det är hård konkurens känns bättre att få utdelning av mödan när man skapat en bra hemsida med bra text istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en massa siter inom träning/hälsa/viktminskning. Vill du göra länkbyten är det bara till o skicka PM!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Testa pineberry's analysverktyg!
http://www.pineberry.com/analysverktyg/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grymt verktyg tack =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Trist bara att dom ringer upp en ganska omgående om man har en företagssida, men gissar att dom måste leva dom med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|