FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
För ett år sedan släppte vi en domän som vi inte hade användning för. Jag lät den gå ut helt enkelt. Någon hade skickat ut bluff-fakturor i samma namn (och folk förknippade det med vår domän, trots att det var ett annat företag).
Nu har någon annan tagit över den. Men nu kommer det intressanta: vårt innehåll på förstasidan ligger kvar, med mitt namn och mail bland annat. Jag har precis tagit reda på webbhotellet där sajten ligger och registrator av domänen. Var börjar jag för att fixa det, hör av mig till webbhotellet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det bör vara samma webbhotell där ni hade er sida? Eller har de kopierat ert gamla innehåll och lagt upp på ett annat webbhotell menar du? Ligger det kvar på ert konto kan ni ju bara ta bort det själva, alternativt kontakta webbhotellet ifall kontot inte längre är aktivt och de missat att radera innehållet.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nej nej, annat webbhotell, annan registrator för domän. De har tagit förstasidan som HTML och lagt upp med bilder etc. ( vi hade en Worpress-installation).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Webbhotellet ligger i Sverige, kanske gör de lite lättare med det juridiska....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har alltså med flit låtit domänen gå ut (men har kvar webbhotellskonton/vps, då jag har fler domäner kopplade till det).
Någon har registrerat domänen när den blev ledig, hos annan registrator, kopplat till annat webbhotell, och lagt upp vår gamla startsida med bl.a. logotyper till stor samarbetspartner, mina kontaktuppgifter m.m.. Men de lyckades väl bara ta med HTML/CSS/bilder för PHP-länkarna på sidan fungerar inte i övrigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Går det att kontakta personen som ligger bakom så börja där. Får du inget svar, eller fel svar, så gå vidare till webbhotellet. Fungerar inte heller det så polisanmäl och be till högre makter
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är inte så att du har en intern DNS-server (eller hostsfil) som du pekar mot den gamla servern där innehållet faktiskt finns kvar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Läs vad han har skrivit .... Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Känns osannolikt.
Ta en fräsch browser eller annan dator eller se till att cleara historyn i den browser du har och gå sedan till adressen och se efter om du fortfarande ser nåt. Känns mer som att du har en cachad version kvar i din browser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte varför det känns så osannolikt?
Han har ju kollat att den ligger på annat webhotell och allt. Polisanmäl och inled en ATF-tvist? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|