FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Go' Afton
![]() Det är ju inte tillåtet att bokföra i Excel, då det saknar möjlighet att se ändringar. Men Google Spreadsheets då? Där har man ju versionshantering, då borde det vara godtagbart för bokföring väl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ytterst tveksamt. Din bokföring måste förvaras inom EU:s gränser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge man inte kan garantera att bokföringen förvaras inom landets gränser så får man inte använda Google Docs för bokföring.
Men bokföring måste även fåras på ett sånt sätt att du int ekan ändra utan det måste synas tydligt när ändringar skett, med signatur och hela kittet. Bokföringsprogram som lagrar bokföringen på din lokala dator brukar dock funka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför vill du göra din bokföring i Google Docs?
Ett bokföringsprogram tillför mycket förutom själva inknackandet av verifikationer. Du får automatiska uträkningar, rapporter, överflyttningar, kontroller, export av SIE, etc. Förutom allt detta så får du även en mycket bra koll på ditt företags ekonomi. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok då vet jag
![]() Jag tycker de flesta bokföringsprogram är väldigt ruttna, i Google Docs kan jag iallafall få det att fungera som jag vill. Får bli Fortnox istället, de har gjort ett gott intryck ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|