FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
I ena ringhörnan står avpixlat-typerna som mår dåligt för att negerbollarna numer kallas chokladbollar (med omtanke för svarta). I andra ringhörnan står PK-typerna som hittar dolda budskap i glassar (Nogger och 88:an) och pepparkaksgubbar. Personligen fattar jag inte hur de orkar...
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
|
För övrigt tyckte jag faktiskt att den svarta dockan var en av höjdpunkterna och riktigt rolig för sitt uppträdande (direkt rak på sak och lite full i fan till skillnad mot den dumma vita dockan).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag har aldrig sett svarta som slavar, det har inte funnits under min tid. Däremot blir jag väldigt medveten om att svarta har varit slavar eftersom jag blir påmind om det hela tiden. Ett stort mediebolag har gjort mig väldigt medveten om att en brun flicka i kjol är slav? Att en man med lång näsa är jude? Jag har aldrig sett de människorna som så och absolut inte i en tecknad film som visars en gång om året. Jag vill påstå att det i längden blir negativ riktning av det hela. Jag har INTE dömt en endaste människa i denna tråden. Men ni andra har dömt mig till ungefär "Skaffa dig ett liv" - Du är en medelsvensson - Lev med det. Jag tänker inte acceptera att det görs sådan här ändringar. Jag tycker det är synd att en tradition ska behöva redigeras. Ni kanske är av den yngre åldern och anser att det är skit samma. Jag är 36 och ser fortfarande julen som väldigt speciell och allt som ingår där. Julafton för vår familj är ungefär som att Kalle är knutpunkten till det hela. Man sätter upp tider för mat och dylikt efter när Kalle sänds. Men jag skiter i att kommentera mer. Tycker det är synd att många är så nedlåtande och bara tar det som "skit samma, 2 sekunder hit eller dit". Att sätta på en DVD är dessutom uteslutet. De hör till att man lyssnar på julvärden och allt som hör till. /Fridens.. God jul på er iaf... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Däremot kommer i stort sett allt hat ifrån rädslan för förändring och det hindrar människan ifrån att utvecklas. Att du inte har förstått att svarta har varit slavar, bara för att du inte har sett det i "din tid" betyder att du är alldeles för opåläst och bör studera din omgivning lite mer. Jag tar som sagt inte illa upp, då det berör mig lika mycket som det berör dig. Däremot finns det människor som tar illa upp och det är det här som Disney har tagit i åtanke. De är ansvariga för vad våra barn lär sig under sin uppväxt, och de vill helt enkelt inte sprida det budskapet! Det är endast 2 sekunder, din jul kan vara precis lika trevlig som alltid. Gäller bara att ha rätt julstämning och attityd. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker inte det är mycket att bli upprörd över, scenerna har ju varit bortklippta förr dessutom, så att hävda att det alltid varit så stämmer ju inte
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intressant att ingen tar upp den tredje dockan som klipps bort...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
|
Citat:
Snurrigt värre, men det är i alla fall min gissning. Man måste tassa försiktigt i en värld där alla kan bli kränkta för allt. Apropå att vara kränkt så får väl även SF plocka fram saxen snart: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15947462.ab I ärlighetens namn så förstår jag inte att Aftonbladet orkar. Jag börjar misstänka att de lyfter sådana här "nyheter" endast i syfte att irritera mig. Jag börjar känna mig kränkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||