FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett privat mejlkonto på Google GMail. Jag upptäckte häromveckan att alla adresser man skriver in i BCC-fältet läggs in i CC-fältt när det skickas, så mottagaren kommer se alla adresser jag trodde var dolda i BCC-fältet.
Jag har använt BCC-fältet i många sammanhang i andra konton men aldrig sett denna bugg tidigare. Detta har pågått minst under de senaste två veckorna när jag haft GMail-kontot, men jag har ingen aning om det pågått längre tid än så. Varning alltså för att lita på att BCC-fältets adresser visas fullt öppet för mottagaren! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Hemlig kopia funkar bra för mig "testade precis", kör med chrome och gmail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Testade hos mig också utan problem, stod inget i mailheadern i mottagande mailet.
Skickar du från gmail.com eller egen mailklient? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte heller i Safari syns bbc
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Förhoppninbgsvis är det fixat nu då för jag har ju raporterat det till Google också.... Ska testa ....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Japp, nu verkar det fixat....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Däremot ser man sin "egen" e-postadress om den är BCC:ad, det är inte det som har ställt till det för dig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det var INTE mina egna som var problemet utan andras som jag ville dölja....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ConnyWesth,
Gmail har nästan en halv miljard användare. Hade det varit ett globalt och kontinuerligt fel hade nog många reagerat dagligen. Det borde ju varit något ytterst tillfälligt.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har kört BCC i många år och aldrig fått något fel vad jag vet. Hoppas det förblir så också!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|