FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men om vi sk abli seriösa för en stund så är det bäst aalternativet att du lånar 1,5-3 Mkr och köper en liten bostadsrätt på 35 kvm på södermalm. Månadsavgift kanske landar på 3000 SEK utöver lånekostnaderna och amortering.
Genomsnittspriset i stockholm är väl ca 44 000 kr per kvdratmeter, men många bostadsrättrer kostar 50000-60000 kr/kvm. Så för 60 kvm får du nog betala från 2,6-3,6 Mkr. Priserna jag nämner gäller innanför tullarna. Jag sålde en brf på 33 kvm 2004 för 985 000 så det blir 29 848 kr/kvm, men det var 8 år sedan och med renoveringsbehov så priserna har gått upp sen dess. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-24 klockan 00:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vill man bo utanför tullarna bör man hamna på runt 1.4-1.8Mkr troligtvis. Visst att det kan gå hitta en liten lägenhet innanför tullarna på 30-40m2, men storlek är viktigt om man bo det längre tid så man inte känner sig instängd. Jag bor själv i en stor 4.a vilket är rätt okej frihet och inte så instängt. Sedan kanske man inte vill köpa om man inte är säkert på om man vill bo där en längre tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Men ska absolut kolla in på det. Just nu har jag bara en tredjedel av kontantinsatsen som kommer behövas... Så det är inte aktuellt att köpa. Senast redigerad av Lancelot den 2012-09-24 klockan 13:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Men om du hyr en motsvarande lägenhet hamnar du antagligen på minst det dubbla i hyra. Hur ska man räkna då? Man måste väl ändå utgå från att man måste bo någonstans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittade nyss en företagslägenhet och undrar hur det blir om jag bor där på deltid/heltid. Hyr jag av företaget, drar mitt bolag hyran ifrån min lön, eller är det någon annan typ av beskattning som ska ske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.wn.se/showthread.php?p=20451425#post20451425 |