FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet inte vad jag ska göra med min http://receptidag.se för att förbättra den så att den klättrar uppåt i sökningar. Testat massvis med saker men får inte till det.
Nån som har bra förslag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte så konstigt, du har ju nästan ingen text på sidan, det är ytterst lite text i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Två saker som jag tror att både besökare och Google skulle gilla
1. Bilder Afrika, alkohol, aioli ... Ser tråkigt ut och ger ingen klickkänsla. Med bakgrundsbilder och text får du dessutom möjlighet att ge bilderna både beskrivnings- och alt-texter 2. Beskriv recepten Gör en beskrivning under rubriken där innehållsorden kommer med - samma sak med recepten, skriv ut huvudingrediensen. Jag klickade på måfå- (du kanske inte ska låta två menyposter Lättlagade recept och Bästa recepten ge samma resultat) och de recept jag såg fanns bara innehållsordet/sökordet med i rubriken. Inte ens huvudingrediensen t ex klarbär fanns med mer än i rubriken i övrigt kallades det enbart bär. Ha en bild och gör en kort beskrivning t ex om Ciabatta varifrån kommer det och vad som är speciellt med dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Några punkter på förbättringar till dig sida:
1: Strukturera dina recept i bättre och snyggare menyer. Det ska vara enkelt och tydligt. 2: Mera text 3: Se till att alla sökord har olika landningssidor. Kan kolla mer om du vill när jag lite mer tid över ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|