Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webhotell.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-14, 12:41 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Standard Webhotell.

Hej,

Vilket är Sveriges snabbaste webhotell?

Sitter på Space2u sedan några år och det blir bara segare och segare, söktider på 3-4 sekunder för simpla sökord, får till svar att det är för att andra kunder på samma server har "sommarkampanjer"..? Och istället för att åtgärda problemet så hävdar dom att det är normal söktid, och att det är vad man kan förvänta sig, eller så får man byta till dedikerad server för 30.000:- + moms per år.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 12:52 #2
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Hej,

Sitter på Space2u sedan några år och det blir bara segare och segare, söktider på 3-4 sekunder för simpla sökord, får till svar att det är för att andra kunder på samma server har "sommarkampanjer"..? Och istället för att åtgärda problemet så hävdar dom att det är normal söktid, och att det är vad man kan förvänta sig, eller så får man byta till dedikerad server för 30.000:- + moms per år.
Finns en benchmark sida som en "WN"'are har gjort.
Den kör olika frågor mot en hel del hotell, kan ge lite fingervisning kanske.
http://www.webhosting-benchmark.com/rank
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 13:51 #3
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Banned

Tänk dock på att Admax blev hackade under gårdagen....

http://www.wn.se/t1053777.html
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 14:02 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
BarateaU,

Ursäkta uttrycket, men förbaskat bra länk! Den har jag missat.

Ökad möjlightet för transparens på nätet, i kombination med folks engagemang, gör våra liv en smula bekvämare.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 15:51 #5
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Hej,

Historien inleds med att du hörde av dig till oss och sa att det var långsamt på din sida. Jag gick in och gjorde åtskilliga sökningar och tester, både manuellt och via Pingdom tools. Hastigheten på sökningarna varierade enligt Pingdom mellan ungefär 0.7 sekunder till 4.3 sekunder som segast. Jag svarade dig med information om att det är aningen högre last just nu pga att flera kunder kör sommarkampanjer.

Jag sa heller inte att det var normal svarstid för oss, däremot så sa jag att i en delad miljö så kan detta hända och att på vissa webhotell så skulle det antagligen anses som normalt. Jag var också noga med att betona att vi inte anser att det är normalt, men att det kan ske någon gång är näst intill omöjligt att hindra för den kostnad som du betalar varje månad.

Eftersom du inte själv postat vilken site det gäller så tänker jag inte göra det om du inte säger att det är ok. Men vi har eftersom du påtalat prestandaproblem flera gånger (som inte vi själva upplevt i den utsträckning du rapporterat) även kört en pingdomkontroll mot just din site som visar laddningstider, svarstider och annan relevant info spridd över flera månader.

Det här är en screenshot på just den biten som inte lämnar ut någon avslöjande information förutom testet: http://staff2.space2u.com/pingdom.jpg

Då sökningen inte övervakats har jag gjort om några av mina tester sen tidigare, om jag får posta dem så gör jag gärna det. Hastigheten varierar mellan 0.6 sekunder och 2.4 sekunder. Jag har svårt att se att det klassas som annat än bra, speciellt när Pingdom säger att det är bättre än närmare 90% av alla testade websiter.

Som avslut vill jag nämna att jag sa inte att du måste byta upp till dedikerad server. Jag sa däremot att om du har så höga krav att en ökad laddningstid på 1-3 sekunder några timmar åt gången (det har sällan varit längre än så, det måste även du hålla med om), som du påtalat 4 gånger senaste 12 månaderna, så är det enda sättet att minimera chansen för detta en dedikerad server, just för att du är ensam om alla resurser på servern samt att det går att optimera servern helt efter dina behov och krav. Webbhotell är alltid en balansgång mellan pris och prestanda. Den prestanda du får för de 95 SEK exkl moms per månad hos oss är jag ganska övertygad om att du skulle få lägga bra många hundralappar om inte mer hos någon annan för att få. Däremot är det ju så klart så att i takt med att ett företag växer så kan man växa ur den kostym man en gång hade, jag ser inga som helst problem med din site i dagsläget men om det är så att du känner att du har ännu högre krav idag än du hade tidigare kan det ju vara så att du växt ur "webbhotellskostymen".
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 15:52 #6
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Tänk dock på att Admax blev hackade under gårdagen....

http://www.wn.se/t1053777.html
Intressant måste jag säga. Dock är det ju bara nätet som ägs av Admax så vitt jag kan se. Jag skulle nog mer säga att det är en kund till dom eftersom admax.se inte ligger nere.

Kollade i tråden du skapat och om jag besöker sidan hyra-husbil.se så kör dom joomla så jag är inte direkt förvånad ... -.-

inetnum: 194.32.151.0 - 194.32.151.255
netname: ADMAX-NET
descr: ADMAX
country: SE
org: ORG-AA299-RIPE
admin-c: JS6665-RIPE
tech-c: JS6665-RIPE

/ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 15:58 #7
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Intressant måste jag säga. Dock är det ju bara nätet som ägs av Admax så vitt jag kan se. Jag skulle nog mer säga att det är en kund till dom eftersom admax.se inte ligger nere.

Kollade i tråden du skapat och om jag besöker sidan hyra-husbil.se så kör dom joomla så jag är inte direkt förvånad ... -.-

inetnum: 194.32.151.0 - 194.32.151.255
netname: ADMAX-NET
descr: ADMAX
country: SE
org: ORG-AA299-RIPE
admin-c: JS6665-RIPE
tech-c: JS6665-RIPE

/ZynX
Det ser ut att vara en delad miljö med direct admin, så skulle jag inte vara förvånad om det är en av deras egna burkar.

kontroll: hyra-husbil.se med port 2222.
Oläst 2012-06-14, 16:06 #8
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Det ser ut att vara en delad miljö med direct admin, så skulle jag inte vara förvånad om det är en av deras egna burkar.

kontroll: hyra-husbil.se med port 2222.
Så som du verkar promota ämnet så känns det ju som att det är du som är GHoST61 som gjort det här?

Delade miljöer är delade med andra. htc.html som du påpekar verkar ju heller inte finnas när jag testar några av de sidor som du nämner. Så problemet verkar ju onekligen löst .. -.-
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 16:31 #9
Banned

Banned

Shit, du kom på mig... :/
Oläst 2012-07-16, 16:52 #10
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
BarateaU,

Ursäkta uttrycket, men förbaskat bra länk! Den har jag missat.

Ökad möjlightet för transparens på nätet, i kombination med folks engagemang, gör våra liv en smula bekvämare.
Det kan vi nog ursäkta. Tack så mycket.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017