FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan
Vi har hela vår lagerhantering i ett microsoft excel spreadsheet dokument. Nu är det såhär att endast en av våra datorer har den här filen då det vore omöjligt att ha en och samma fil på alla olika datorer. Vi testade med dropbox, men det blev inte bra. Kan man på något sätt sätta upp ett excell dokument på en hemsida så att alla måste logga in och göra lagerhantering realtid tillsammans med andra användare? Senast redigerad av Lancelot den 2012-06-13 klockan 16:08 Anledning: rättstavning... :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta bör vara ganska enkelt fixat (om än tidskrävande dock) att få till då ni använder excel idag så antar jag inte att ni skickar ut någonting? utan det är enbart för dig och dina anställdas bruk?
Ska ni köra det superenkelt är det väl egentligen bara dra upp en databas via phpmyadmin och låta alla ändra i det där direkt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Är det med phpmyadmin det enklaste? Vet att phpmyadmin hanterar databaser men kommer det programmet kunna läsa av mitt excell dokument? Jag har gjort dokumentet helt själv utan att följa någon standard. Eller ni menar att jag på något annat sätt ska kunna använda mig utav pma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google docs har allt du söker. Importera er nuvarande excel fil.
Ha ett konto eller ge alla egna konton. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr kunde inte google docs bearbeta alla formler. :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla och se om Open Office kan hjälpa dig. Vad det verkar har det ett inbyggt system för databaser och tror du på ett smidigt sätt kan integrera med MySQL
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |