FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Supermicro har en del chassin som verkligen suger getballe, vet inte om det finns kvar i produktion.
HP / DELL är väl det som gäller om man har något som är extremt affärskritisk.. Om jag skulle köra något extremt affärskritisk, då skulle jag ha servrar i olika hallar med olika operatörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
140:- / mån är billigt. Men priset är inte allt. Jag äger personligen hellre min server och har 4 TB. Visslingen en anskaffningskostnad och högre månad kostnad, men det finns fördelar med detta.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Ska kika på Skydrive, tack för tipset.
Från Dells prislista: 500GB, SATA, 3.5-in, 7.2K RPM Hard Drive (Cabled) [2010,00 kr] Det måste väl vara en vanlig SATA som man hittar i vanliga hemdatorer? Att jag frågar beror på att den är fyra gånger dyrare. Jag tänkte ringa min säljare på Dell i veckan. Men det känns hopplöst att att pruta, när man inte vet vad man köper. Min spontana tanke är att jag borde ha 50-75 % rabatt på den där disken. Men jag kanske missar något? 300GB, SAS 6Gbps, 3.5-in, 15K RPM Hard Drive (Cabled) [3410,00 kr] Är det där i så fall ett lika stort rövarpris, eller är det vad man brukar få betala för en SAS? Det kanske skiljer mycket beroende på märke och modell? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google Drive finns ju nu också som alternativ till Skydrive. Passar bättre om man redan använder Google Docs och andra Google-tjänster.
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Men självklart försöker Dell tjäna pengar på varenda komponent. De lever trots allt på hårdvaruförsäljning. Citat:
Skicka ett PM om du vill att jag ska fixa en offert från vår säljare. Vi köper en hel del från Dell i vår verksamhet. Senast redigerad av KristianE den 2012-05-01 klockan 22:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |