FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Case:
Jag har ett samarbete med 3 pers som startade upp ett bolag som jag överförde en domän jag ägde till. Vi har idag 25% var i detta bolag som är registrerat i Delaware, USA. Dessa 3 känner varann sedan tidigare, så det blir allts lite 3 mot 1 om vi skulle hamna i konflikt kan man ju gissa... Finns det något smart sätt jag kan göra så att dom en dag inte bara visar fingret och drar med "min" domän? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I Sverige finns det lagstiftning och särskilda avtalsklausuler som man kan skriva och vars syfte det är att skydda minoritetsägare från att bli totalt överkörda. Men jag har inte en aning om vad som gäller i Delaware. Jag skulle dock gissa på att det är total avtalsfrihet som gäller. Ni får alltså skriva avtal som reglerar detta, så att domänen alltid tillfaller dig vid eventuell tvist. Men det förutsätter naturligtvis att övriga ägare går med på det. Om de inte är medgörliga så finns det inte mycket du kan göra utan att lura dem, genom att tex göra ett ägarbyte på domänen från det gemensamma bolag till dig privat. Men om ni inte redan är i tvist så skulle jag tro att ni kommer att vara det ganska snart, om du gör ägarbytet i smyg
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|